KTM 1290 Super Duke R

Fordon, bänkkördes hojen i samband med att helsystemet monterades?
Tänkte om du hade någon graf att slänga upp här i tråden...

Här är ett dyno papper från en bekant i Norge med en 1290 med org Vs Akra :tummenupp :fyllisar :7peta

image.jpg

Jag har rätt svårt att ta sports riders graf på allvar med tanke på att alla andra grafer så ligger samtliga hojar på ca 10hk fler på bakhjulet. Och dessa skall ju även de vara korrigerade.

Om det är nån här som är på G att köpa sig en 1290 så kanske min är till salu.
Inte missnöjd på nått sätt men då vi lite plötsligt och oplanerat sålt huset och ska
igång med nybygge så lär det inte bli många mil varken i år eller nästa.
Har rullat 75 mil, orange lite powerparts och Akra slipon sitter på. Stor risk att den annars hamnar
i ett förråd i två år...

Pris: Lagom!

Finns intresse ring 070-792 24 10.

Mm det var jag inte alls beredd på, oerfaren som jag är! :crash
Antar att du körde med tc avstängd...Hur som ,om jag haft den fina hojen med den usla försäkringen skulle jag slängt på ett par klister däck för banåka..Men det kanske du gjort ?

Orginal däcken verkar vara begränsade i fästet från vad jag förstått.

Antar att du körde med tc avstängd...Hur som ,om jag haft den fina hojen med den usla försäkringen skulle jag slängt på ett par klister däck för banåka..Men det kanske du gjort ?

Orginal däcken verkar vara begränsade i fästet från vad jag förstått.

Ja, jag testade ett pass utan TC i sportläget. Jag har också läst att sportsmart2 inte riktigt är ett bra alternativ på bana. Dock är jag inte så duktig ännu. Jag ligger i fel spår med tider på runt 1.23-1.26 (på Gelleråsen) Jag får väl kanske överväga andra alternativ när dessa är slut :)
Halvförsäkring kommer man som bekant inte långt på ;)

Nu vet jag inte hur 2orna är, men Sportsmart är ett grymt däck...leta inte fel på materialet, det där var en kombo av lite av varje som gjorde att det släppte i hårnålen, och inte däckets fel. ;)

Ja, jag testade ett pass utan TC i sportläget. Jag har också läst att sportsmart2 inte riktigt är ett bra alternativ på bana. Dock är jag inte så duktig ännu. Jag ligger i fel spår med tider på runt 1.23-1.26 (på Gelleråsen) Jag får väl kanske överväga andra alternativ när dessa är slut :)
Halvförsäkring kommer man som bekant inte långt på ;)

Oki , kollade aldrig hur fort det gick ...Då kanske det blir overkill med bättre däck .

Vi ska ev till Gelleråsen 1290 anders och jag på Ons :banana

Är den såpass högljudd att det är ett måste med öronproppar?

Jag har bara kört den sthlm - västerås utan db-killer en gång och det var med öronproppar. Rent spontant kändes det som det ända vettiga men jag har som sagt inte provat någon tur utan hörselskydd.
Det låter ju dock bara när man vrider på.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman