KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Då har man sålt gamla 990:in och stapplade in på Claessons motor förra helgen och skulle lite självsäkert beställa en 1290, tappade dock hakan när man fick som svar att dom är slut och troligen överallt.
Hittade en hos en handlare och knallade in där i måndags ett par minuter efter stängning, glodde lite och ställde lite sociala frågor men hjärtat hade ju redan bestämt sig så jag sa bara att nä det är väl inte så mycket att fundera på så jag tar väl den :)... O jag har inte ens nuddat vid pärlan ännu :p

Grymt!
Det kommer tydligen endast in 53st till sverige enligt DinMC och de är ju obviously inte direkt svårsålda :rofl
 

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
täby
Hoj
2006 Yamaha R1
Imorgon blir stora premiärturen på 1290´n! Måste tillägga att den låter ruskigt bra med bara acra slip-on och insatsen kvar! :tummenupp
Nästan så att man ångrar beställningen från austin racing.. :D 20140307_145638.jpg
 

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
täby
Hoj
2006 Yamaha R1
Bliir såå snyggt! :tummenupp Ta det lugnt bland allt grus imorrn. Fan va Kul..(för dig!) :D
Vi ses väl runt 10 imorrn? ;) Lelle starta monstret innan jag drog hem, och man blir inte det minsta besviken på ljudet iaf!!
Helförsäkring på från och med imorrn! :banana gruset får flytta på sig helt enkelt...
 

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
täby
Hoj
2006 Yamaha R1
Sådärja! Det blev 15 mil med bettan innan plikten kallade.. personligen så var hojen underbar att köra och vilket jävla drag!:crash finns lite smådetaljer som måste justeras in under kommande körningar, men på det stora hela så är det nog en svårslagen hoj! :tummenupp den som får köra 1290'n lär inte bli besviken!
 

Migesson

Guest
:gråta:gråta:gråta vad jag är ledsen nu. Ringt både Claessons och Jonte om att få prova en 1290 och ingen har en demo. Hur ska man göra för och få känna och klämma på en sådan ? Får muta nån här inne och få prova en sväng :va
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
:gråta:gråta:gråta vad jag är ledsen nu. Ringt både Claessons och Jonte om att få prova en 1290 och ingen har en demo. Hur ska man göra för och få känna och klämma på en sådan ? Får muta nån här inne och få prova en sväng :va

Jag och polarna var och körde en på bike trollhättan i helgen. Dom har en orange demo.

20140308111857.jpg

Så sexig var han min vän :) Synd på den fula reghållaren som ska förstöra bilden bara :p
 
Last edited:

Migesson

Guest
Va fan :mad: man vill ju inte köra ca 30 mil för att åka och prova :gråta avis som fan
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Är det någon som vet leveransdatumet i Mars för de nya cyklarna? jag klättrar på väggarna här hemma! :brinnerup:näsblod:huvet:död
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Fin försäkringspremie var det i alla fall! Jag är 39 år, har haft kort sedan 1994, bor i småstad och har 20% i rabatt. Hos trygg-hansa skulle en helförsäkring kosta 19500 kr/år....:näsblod
 

Kapten Krok

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S 1000 RR
Låter billigt i mina öron för en så potent cykel och om man tänker vad "den " kommer att få vara med om med alla nya piloter !

Fin försäkringspremie var det i alla fall! Jag är 39 år, har haft kort sedan 1994, bor i småstad och har 20% i rabatt. Hos trygg-hansa skulle en helförsäkring kosta 19500 kr/år....:näsblod
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Låter billigt i mina öron för en så potent cykel och om man tänker vad "den " kommer att få vara med om med alla nya piloter !

Jag tvivlar starkt på att den skulle sticka ut ur mängden. Den är säkrare och lättare att köra än gamla superduken och man måste aktivt stänga av TC för att kunna räka göra misstag.

Men 19,5k i helförsäkring lät inte så farligt om det inte är skyhög självrisk :)
 

Kapten Krok

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S 1000 RR
Jojo minsann man tror på det man vill, har åkt Bmw 3 säsonger och det är inte så att premien går ner på den för att den blir äldre och den har alla system den med även om jag är så pass uppdaterad så jag vet att KTM: en är än mer raffinerad i sina inställningar men som sagt borde inte Bmw:n ha blivit billigare i takt med att den blivit äldre och jag med med ännu fler skadefria år... I think you got the picture.. 19.5 k är rena fyndet :):fakta

Jag tvivlar starkt på att den skulle sticka ut ur mängden. Den är säkrare och lättare att köra än gamla superduken och man måste aktivt stänga av TC för att kunna räka göra misstag.

Men 19,5k i helförsäkring lät inte så farligt om det inte är skyhög självrisk :)
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
tog premiärturen idag ett par km, så silkesmjukt som försäljarna påstår att den går håller jag inte med om men den kändes väldigt smidig och lättkörd så jag hoppas på fint väder imorrn så det går att känna lite mer på snäckan.:banana
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Men silkesmjukt är inte noga, snarare helst inte. Huvudsaken är att den går som en djävul! ?
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
jo silkesmjuk vid stadskörning, sen får den gärna vara en djävul,,,, får ju inte varva över 6500 än så den har lite kvar att bevisa

Edit: Gamla sd kändes brutal att köra, denna känns väldigt lättkörd... Lite mindre best än vad reklamen säger än så länge men fasen vad jag längtar tills man kan använda hela registret :tuttar, iofs hoppar ju antispinn in när man drar till lite på tvåan.
Tyckte i stort sett min gamla duke med alla mods på gick lika mjukt mellan tomgång och 3000 varv.

Kan svära på att gaffelkronan sitter lite snett monterad...jäkligt irriterande
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top