KTM 1290 Super Duke R

behålla katten och köra med slip-on ?
Ersätta katten med en ljuddämpare ?
 
Jag har testat bodis decat med Akra+db samt bodis decat med original dämpare. Inga av dessa klarar rakan på knutstorp utan jag får växla tidigt istället.
Lite info i alla fall
Finns det Ljuddämpare till dekat-röret eller skall man ha en halv meter lång ljuddämpare?
Hur gör man för att få mest flöde med minst buller ( så man kan gasa fullt på bana :tummenupp):va
 
Sover alla i den här tråden?
På duken från -17 (tror jag) så sitter det ett avgasspjäll innan ljuddämparen. Gör den någon nytta eller är den som mycket annat pga någon euro-norm ?
Eller förlorar man massa vrid på lägre varv om man tar bort den ?
:va
 
Det är synd att det skall vara så förbannat svårt att hitta en "överkomlig" på försäkring på denna hoj!
 
Sover alla i den här tråden?
På duken från -17 (tror jag) så sitter det ett avgasspjäll innan ljuddämparen. Gör den någon nytta eller är den som mycket annat pga någon euro-norm ?
Eller förlorar man massa vrid på lägre varv om man tar bort den ?
:va
På min BMW GS har jag plockat bort nämnda spjäll och ersatt med en rörstump.
Har inte märkt någon försämring, bara en viktminskning på ett halvt kilo:tummenupp
Spjället är för att klara ljudkrav.
 
Har tyvärr inte provkört den men läst att man upplever en del vibrationer på hojen.
Hade en Kawa Z1000SX tidigare och den led lite av vibrationer i handtagen, hög/fin-frekventa
som gjorde att man tyvärr blev lite bortdomnad i händerna.
Hur upplever ni Duke'n?
 
Har tyvärr inte provkört den men läst att man upplever en del vibrationer på hojen.
Hade en Kawa Z1000SX tidigare och den led lite av vibrationer i handtagen, hög/fin-frekventa
som gjorde att man tyvärr blev lite bortdomnad i händerna.
Hur upplever ni Duke'n?

Jag tycker min är förvånansvärt ickevibrerande. Köpte min i Luleå och öppnade med att köra hem den till Sthlm. Att en twin på 1300 kubik inte lever om mer är imponerande. Sen tycker jag det är skillnad på radfyrevibrationer och dito från en twin. En twin dallrar mer än vibrerar.
 
Jag har ju haft några 990 SD och vad jag förstått så är gången på 1290 avsevärt bättre, mindre ryckig m.m.
Funderar lite på SD'n samt Tuono... som säkert så många andra gjort... Lite olika hojar/karaktärer...
 
Sover alla i den här tråden?
På duken från -17 (tror jag) så sitter det ett avgasspjäll innan ljuddämparen. Gör den någon nytta eller är den som mycket annat pga någon euro-norm ?
Eller förlorar man massa vrid på lägre varv om man tar bort den ?
:va


Jag plockade bort spjället på min Tuono. Antagligen en känsla men jag tyckte jag hade mer bottenvrid med spjället monterat.
 
Har en KTM Superduke 1290, 2015 och söker efter originalbackspeglar, "flärpen" till reg-skylten samt instrumentpanelen "speedometer". Någon som har och vill sälja?
 
Jag har backspeglar samt stekspaden till skylten liggandes men instrumenteringen behöver jag själv.
 
Har en KTM Superduke 1290, 2015 och söker efter originalbackspeglar, "flärpen" till reg-skylten samt instrumentpanelen "speedometer". Någon som har och vill sälja?

Dags för första besiktningen ?
 
Någon som har en 1290 till salu i Stockholmstrakten?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top