KTM 1290 Super Duke R

Det var för bra för att vara sant med 9200 sek för hel helår på superduken! :( Pratade med Bilsport och MC idag och då hamnar vi på 16600 för hel helår och 8400 för halv helår.

Arrrrr! Men det blir en superduke iaf och den kommer förhoppningsvis i vecka :)

Fick som sagt 13 lax på trygg hansa... Min skickas på fredag så förhoppningsvis står den i garaget mitten/slutet på nästa vecka.
Någon som har koll på hur många SD 1290 som snurrar runt i svedala?

Fick som sagt 13 lax på trygg hansa... Min skickas på fredag så förhoppningsvis står den i garaget mitten/slutet på nästa vecka.
Någon som har koll på hur många SD 1290 som snurrar runt i svedala?

Jag kommer inte med svaret på din fråga men 53 stycken av 2014 års modell finns här i Sverige, minus de som är skrotade. Det är väl kanske 65-70 stycken eller så om jag får höfta, som rullar på vägarna nu?

Den första som skrotades var en svart som stod på DinMC om jag inte minns fel. Det var nog redan i April eller Maj tror jag. Vill minnas att jag har hört att någon till åtminstone har blivit det. Men ta inte det jag skriver för inte för 100% sanning bara. Vi får se i vilket skick min hoj kommer vara efter den här tävlingssäsongen :hihi

Jag kommer inte med svaret på din fråga men 53 stycken av 2014 års modell finns här i Sverige, minus de som är skrotade. Det är väl kanske 65-70 stycken eller så om jag får höfta, som rullar på vägarna nu?

Sverige är skrattretande litet när man tänker såhär. Jag har iaf sett 3st i trollhättan. Varav en är polarens. 70 känns lite. Men det kanske stämmer.

Jo jag vet, jag önskade dig lycka till på Mässan om du minns.
Tanken var min :)

Slösurfade runt lite på e-bukten i dag.. blev en Yoshi Tail tidy, orange grepp och lite annat onödigt.. blir att beställa AR GP2R kolfiber om någon månad eller två.. ser verkligen fram emot att få gasa twin med gubbställning nu.

Jag skulle vilja få tag i dessa växelpinne/broms förlängare så de kommer lite längre ut ..nån som har fixxat det ? Vet att det finns på 990smt forumet , men går bet på regga mig där..det där förbannade sista frågan :crash

Last edited:
Fick ett betydligt högre pris i dag, nått jävla dravel om att dom var tvugna att köpa någon tillägstjänst av KTM till deras befintliga program, snubben hade dock aldrig mappat en 1290. Jag har själv jobbat som säljare i många år på en mc-butik så jag vet hur vissa meckar/säljare fungerar.

+1 på denna. Jag har också KTM short license plate holder och... den är kass. Då skulle jag hellre välja den på ebay. Jag tror att evo-tech har en bra reghållare också, men jag kanske minns fel?
ja , R&G är bäst ,jag har tyvär Ktm`s egna ...Vilken är ok men inte perfekt

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...