Video KTM 1290 Duke testas av Motorcycle.com

Hade han verkligen inget negativt att säga? Inte ens nåt litet? Inget alls? Imponerande...

Det är säkert en mäktig hoj, men inte riktigt min kopp te. Den är nog lite för hög för mig...

Last edited:
Hade han verkligen inget negativt att säga? Inte ens nåt litet? Inget alls? Imponerande...

Det är säkert en mäktig hoj, men inte riktigt min kopp te. Den är nog lite för hög för mig...

Den var faktiskt inte sådär värst hög.

Jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Är den som släpps nu en R-version eller kommer det en pimpad till nästa årsmodell?

Jag trodde helt ärligt att KTM skulle få svårt att trumfa Super Duke 990 som utan tvekan är bland det mest underhållande som finns på två hjul, dessutom kan man åka ruskigt fort om färdigheten finns där, men nya 1290 verkar inte ens vara av denna värld, vad har KTM ställt till med?!
Den verkar vara långt bortom galen, fysatan så taggad jag är inför provturer frammåt våren :D
Tyvärr blir det gamla bettan en säsong till men sedan är cashen säkerhetställda och ett inköp kommer att till 99.9% bli av :banana

Men prislappen på ett fullt race-akra och lite annat godis gör mig knäsvag :(

Jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Är den som släpps nu en R-version eller kommer det en pimpad till nästa årsmodell?

Den heter i varje fall 1290 SuperDuke R... MEn kommer i typ tre utföranden, där Race är det hårda alternativet med styv fjädring, rejssadel och kraschpuckar.

Jag gillar 1290:in skarp, hur cool som helst:-) Hur är fartvinden när man kör för er som kör liknande maskiner?

Jag får väl förtydliga mig.

KTM har ofta gått egna vägar när det gäller design och och blivit något av en stilbildare. RC8, till exempel, känns fortfarande väldigt modern. Därför blev jag lite besviken när produktionsexemplaren av 1290 Duke ser så "vardagliga" ut i mina ögon. När jag såg videon första gången var jag faktiskt övertygad om att hojarna man såg framifrån på banan verkligen var ER6. Även linjespelet från sidan lånar friskt från den rådande designtrenden på nakna hojar.
Därmed inte sagt att den är ful eller dålig på något sätt.

Den verkar vara ett riktigt jävla monster! Insane! Men jag kan verkligen inte tycka den är snygg :(((

rätt ball hoj. synd bara att den har en blandning mellan "tyskröv" och vanlig bakdel...

Drömhoj. Jag kommer äga en sån någon dag. 195 hk med deras akra tillval :D

BEST! BMWn känns nästan tam i jämförelse...

Varför kan dom inte göra en 1290 så här? 041 (3).jpg Hm? kan man få in en 1290 motor i en sån :) Då vill jag ha. :D

Den kommer komma i en version, R och två olika färger
Sedan får man fixa iordningen som man själv vill.

Helt otrolig hoj. Fick privelegiet att vara på den svenska releasen i torsdags!:yoparty

Bifogat

• DSC_0046_01_01.jpg
    DSC_0046_01_01.jpg
    239.6 KB · Visningar: 142
  • DSC_0017_01.jpg
    DSC_0017_01.jpg
    221.4 KB · Visningar: 117
Last edited:
Varför kan dom inte göra en 1290 så här? View attachment 394882 Hm? kan man få in en 1290 motor i en sån :) Då vill jag ha. :D

Går säkerligen med lite vilja våld och vaselin, men kanske enklare å billigare tid och tålamodsmässigt att "bara" köpa duken direkt ist:P va ju nån stolle här som bytade ut motorn i sin hypermotard till en 1100cc panigalemotor med lyckat resultat så vitt jag vet. google så finner du tråden.
en sak e iaf säker. med 80%mer hk än din motor och kanske viktigast 50%mer vrid, så behövs nog ramen lite ordentlig förstärkning hehe

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8