Jordfel KTM 1290 Super Adventure S 2019

Tyvärr inte lyckats hitta något elschema.

Att jag är tveksam till att det har med fläkten att göra beror på hur det beter sig.
Jag ska försöka beskriva det tydligare:
Körning på landsväg tills den är genomvarm ger inga problem.
Sen kör jag in på ett torg eller liknande där det går i gångfart. Efter nån minut tänds varningen.
Om jag då varvar över 2500 rpm slocknar triangeln som indikerar felet, men texten måste kvitteras.
Släpper jag ner varvtalet till tomgång tänds triangeln igen.
Om jag då åker upp i fart kommer triggervarvet successivt att sjunka och efter sju-åtta mil kan jag stanna utan att det tänds direkt.

Det gör att jag tror att någon komponent blir för varm och behöver ordentlig kylning för att återhämta sig.
Jag får allt större förståelse för att KTM's Österrikiska verksamhet hänger på gärsgårn. :hjarta

Last edited:
Jag har bokat tid för felsökning på Din MC nästa vecka. Till dess får jag väl köra Suzuki.

Jag får allt större förståelse för att KTM's Österrikiska verksamhet hänger på gärsgårn. :hjarta
Jag tror att liknande saker kan hända med elektronik oavsett var den är ihopsatt. Just mitt problem verkar ovanligt trots att det sålts ganska många cyklar av samma modell.

Jag tror att liknande saker kan hända med elektronik oavsett var den är ihopsatt. Just mitt problem verkar ovanligt trots att det sålts ganska många cyklar av samma modell.
Jag är innerligt glad att köra en GSX1300R tydligen utan elektronik.
Eftersom det inte var något problem ladda ner hela Servicemanualen med elschema.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025