KTM 1190 RC8-tråden.

Såå, då får jag väl också ställa mej till skaran som kör en riktig hoj. Fast får vänta till v25 innan den vita skönheten dyker upp.

Men måste fråga hur ni andra har löst de med nrplåt o blinkers bak? Någon som har nått mer tips än o köpa en tailtidy för en tusing från R&G.
 
Såå, då får jag väl också ställa mej till skaran som kör en riktig hoj. Fast får vänta till v25 innan den vita skönheten dyker upp.

Men måste fråga hur ni andra har löst de med nrplåt o blinkers bak? Någon som har nått mer tips än o köpa en tailtidy för en tusing från R&G.

Grattis till en riktigt grym hoj:tummenupp

Jag har gjort ett eget fäste till nummerplåten, fast då uteblir visserligen blinkers.
 
Tacktack :)

Du har ingen bättre bild än i garage? Tror iof inte det e så svårt o snickra ihopa något där blinkers får plats. :)

Jag har ett vinkelbeslag från Jula, den går att fästa direkt med en skruv i hojen. Har även skruvat dit ett plastbit som jag sedan skruvar reg.plåten i för att slippa göra nya hål i plåten.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=059044

Men det bäste vore nog att bocka en egen plåt med fästen för blinkers.
 
Så, då var vita faran hemma :) Helt underbar hoj på alla sätt..

Nu e frågan, kör alla här med acra för 25loppor el ni har moddat orginalburk för o få lite mer ljud i den?
 
Haha!
Jag har inte kört min hoj sen jag var på Gelleråsen den 15 maj. Jag har installerat lite godis under tiden. Idag när jag tog hojen till jobbet för att mappa om den för mitt akrasystem i e.m. så insåg jag vilken räcer det är!! :banana
Jag har ju bara kört min lilla Bandit 600 sista tiden o glömt bort hur RC8'an känns. Oj, vad skoj att sitta på en hoj som går igen! :)
 
Såå, då får jag väl också ställa mej till skaran som kör en riktig hoj. Fast får vänta till v25 innan den vita skönheten dyker upp.

Men måste fråga hur ni andra har löst de med nrplåt o blinkers bak? Någon som har nått mer tips än o köpa en tailtidy för en tusing från R&G.

Tänk på att om du byter blinkers bak....så är orginal blinkerserna på 9,6 volt vilket innebär att typ alla eftermarknads blinkers kommer knappa att blinka pga att dom är för 12 volt, tex när jag bytte till mini led blinkers bak så lyste bara 4 av 14 dioder, så för att göra en låååång historia kort så är en lösning på problemet att koppla extraljus relän (Biltema typ 20kr) direkt på batteriet och styra reläet med blinkers stömmen, funkar kanon. Sen är det för mig helt outgrunderligt varför ktm har valt att ha 9 volts blinkers el?!?!?
 
Tänk på att om du byter blinkers bak....så är orginal blinkerserna på 9,6 volt vilket innebär att typ alla eftermarknads blinkers kommer knappa att blinka pga att dom är för 12 volt, tex när jag bytte till mini led blinkers bak så lyste bara 4 av 14 dioder, så för att göra en låååång historia kort så är en lösning på problemet att koppla extraljus relän (Biltema typ 20kr) direkt på batteriet och styra reläet med blinkers stömmen, funkar kanon. Sen är det för mig helt outgrunderligt varför ktm har valt att ha 9 volts blinkers el?!?!?

Ok tack för tipset, får kolla om ja kan se hur många dioder som blinkar imorgon då. Dock så e ju kellermann så skarpa så att man knappt vågar titta in i dem utan o bli halvt blind i nåra minuter :)
 
Någon som vet vilken modell det är på 520 race-kedjan. Jag vet att det är en D.I.D men vilket modell. Letar just nu nitlås. Å det står ju inte på KTM-hemsida vilken modell det är.
 
E det någon här som vet om det e samma instrumentering på 08an o 09ans rc8?

Har sett att på flera så står det bara tripp, men på min trip 1 och 2.
Eller e det bara jag som inte hittat alla grejor i den än? :)
 
Hallå alla...
Jag har komplett crachkåps set till salu, ink el box flytt, samt extra kåp glas.

Vid intress PM:a, se bilder i mitt garage/ Micke
 
Är det någon här som satt på Racefotpinnarna som kan svara på hur mycket högre det går att ha dom än om man har orginalfotpinnarna i högsta läget?
 
Jag har SES rejspinnar på min. De är nu i bakre/nedre läget och de är en bra bit högre och längre bak än original i övre läget. I översta läget blir det riktigt högt.
Det är tillräckligt högt nu för att mina alltför långa ben ska gå sönder så jag funderar på att plocka av dem o istället försöka med längre distanser till original.
 
Jag har SES rejspinnar på min. De är nu i bakre/nedre läget och de är en bra bit högre och längre bak än original i övre läget. I översta läget blir det riktigt högt.
Det är tillräckligt högt nu för att mina alltför långa ben ska gå sönder så jag funderar på att plocka av dem o istället försöka med längre distanser till original.

Var köper man dessa pinnar bäst?
Jag vill ha dom högt upp, har korta ben :) och lite svårt att växla samtidigt som jag hänger av.
 
Nä, de finns inte där. De har gjort några till rejsare i England, men inte börjat marknadsföra något än. De gör dem på beställning om man ringer dem. ca £280 fick jag betala för dem.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top