KTM 1190 Adventure

KTM har haft stora problem med underleverantören till fälgarna. De är skeva. Skulle byta mina på garanti och de första 3 leveranserna var ännu skevare:huvet Be din handlare att mäta dina fälgar. KTM handlarna är väl medvetna om detta problem.

Lägger väl ut samma bild här som på KTM Club på Fb, veckans pyssel bestått i att montera vinylklädd tank och ledkonverterat strålkastarna med Cyclops Led. Nu får våren snart vara här... :tungan

KTM%201290%20super%20adventure%202016-M.jpg

KTM%201290%20Super%20adventure%202-M.jpg

Last edited:
Snyggt:tummenupp

Såg den igår på advrider men tänkte aldrig på att den var en Svensk hoj.

Var det svårt med alla vinklar och vrår?

Snyggt:tummenupp

Såg den igår på advrider men tänkte aldrig på att den var en Svensk hoj.

Var det svårt med alla vinklar och vrår?

Det var jättelätt, lämnade in den :tungan Tror det är svårt att få snyggt om man inte är van. Jobbet slutar nog på ca 2000 kr (inte fått räkningen ännu), då var det tanken och de två panelerna vid blinkersen, dvs allt silverfärgat blev svart.

Tror jag blir jättebra. Tänk på att spraya i värme bara annars blir texturen på färgen väldigt grov. Har haft plastidip på gamla 1190´ns ruta och det håller kanonbra, bara man gör enligt instruktionerna och tillräckligt tjockt

Nice! :tummenupp

Har du nån bild på själva "mounten"?
Använde du ett vanligt mount?

Ville inte ha ett svart fäste på min vita hjälm så jag köpte ett för surfbrädor och klippte till det, sen använde jag vit sugru för att fästa det istället för tejp. Blev kanon.

fa2dc13afcef3315df378ee47b6372ec.jpg
0406611aa23fc38bb23bdc013739853a.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nån som har en power commander till 1190 adventure till salu?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Någon som vet om SW-Motech Trax Adv med EVO hållaren funkar tillsammans med Wings (korta) ljuddämparen? enlig bilderna går det tajt mot org.dämparen.

Även tips på andra väskor+hållare som är enkla att sätta på/ta av mottages tacksamt, fördelen jag ser med det från SW är att det är enkel och snabb montering av/på med EVO hållarna (kommer bara köra med väskor när jag är "tvungen" och jag vill inte ha hållaren på hojen när jag inte har väskorna på). Har sett andra både snyggare och mer slimmade system men då verkar det vara bra mycket mer jobb att montera/demontera hållarna.

Tack målarn!

Hur är upplever du kvalitén?

Sitter de bra, törs man studsa runt lite utan att vara orolig över att grejerna ska släppa eller gå sönder?

Dum fråga (om möjligt, inga motfrågor önskas), för det fallet att man önskar köra en bandag eller två, hur håller den ihop (ja, jag vet vad det primära är med cykeln)?

//Spekulanten

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...