KTM 1190 Adventure

Grattis till en grym hoj:banana

Är just nu i alperna och gjorde Grossglockner igår och var och snurrade i Italien idag:tuttar. Hann med 5 pass:yoparty. Var nöjd med hojen innan men nu är jag fan lyrisk:kär.

Bor själv i Götet så lite långt att åka:huvet
 
Tackar!

Låter som att du har bra (lite avis, sitter själv å häckar på kontoret).
 
Japp:D

Är vid Gardasjön nu. Åkt lite i bergen i dag, helt grymt:rock Vågar väl knappast klaga men 36 grader är i mesta laget:brinnerup
 
Inte bara jag som vill åka Adventure :banana
pyttektm.jpg
 
Trots 50 kg i Touratechs största packväskor så kan man kasta hojen riktigt hyfsat i Stelviopasset:yoparty Känns lite lätt och vobblig fram i väldigt låg fart i de skarpaste hårnålarna, men det kanske är min teknik som felar.:crash

Kul var det i alla fall. Här kommer lite porr på söndagseftermiddan:tuttar

DSC00441.jpg
 
Last edited:
Har precis kommit hem efter en europatripp på 480 mil. 18 pass i Österrike, Italien och Schweiz och lite dundrande på autobahn på hemvägen. Hojen har inte missat en takt och jag har inte ens behövt fylla luft i däcken. Trots stora packväskor och ganska aktiv körning:rock stannade snittförbrukningen på 0,62 l/mil. Det har varit ca. 35-36 grader varmt och klarblå himmel hela tiden och visst blir det varmt om benen vid rödlysen och den är ju inte bergstadig i 160 med packväskor.
Trots det skulle jag inte vilja gjort denna resan på någon annan hoj:banana Har över 30 timmar film som nog kommer ta sin tid att redigera:rofl
 
Last edited:
Snabba på med filmen nu, vi vill se :)
 
Kan bara hålla med, körde från Jönköping runt Orust och Tjörn igår. Blev väl nästan 60 mil.
Är helnöjd, jädra vad bra den går. Ingen packning att tala om så jag vet inte hur den går över 150 km/h men nästa år bär det av till alperna och då blir man lite orolig hur den går med väskor/packning.
KMT%20Tjoumlrn%20002_zpskh23xrlf.jpg
 
Last edited:
Du behöver inte vara orolig. Har hunnit men Stockholm-Kalmar-Öland runt-Stockholm (140 mil) och Gotland runt (och tvärsöver - fram å tillbaka ( 95 mil)). Båda resorna med packväskor, tung drybag, tält och passagerare. Hojen har gått som en klocka (förvånansvärt låg soppa förbrukning), en lilla som jag kan sätta "fingret" på är orginaldäcken. Funkar bra på torrt underlag (asfalt), inga höjdare på grus (speciellt med ovan nämnda packning och passagerare) eller när det regnar.
 
Har kört över 700 mil med packväskor och hur stadigt som helst. Dock med TKC80 blir den lite nervös och vobblar lite i högre farter, vilket inte är så förvånande. Personligen tycker jag orginaldäcken var suveräna på både vått och torrt...
 

Här är en bra reklam för hur perfekt Uni-filter verkligen fungerar. Jag är sjukt nöjd att jag byte på min gamla 1190 och när jag ser denna videon så vet man att man gjorde rätt val av filter.
 
Hej på er alla KTM:are
Jag ska hämta min nya KTM 1190 Adventure på fredag. Ja jag provkörde en i helgen och blev helt enkelt kär ��

Skulle gärna vilja ha hjälp av er här på forumet när det gäller val av pack väskor, finns ju KTM:s egna, Touratech och det finns kanske fler.
Tacksam för svar
 
Hej på er alla KTM:are
Jag ska hämta min nya KTM 1190 Adventure på fredag. Ja jag provkörde en i helgen och blev helt enkelt kär ��

Skulle gärna vilja ha hjälp av er här på forumet när det gäller val av pack väskor, finns ju KTM:s egna, Touratech och det finns kanske fler.
Tacksam för svar

Grattis till en grym hoj:tummenupp

Själv köpte jag Touratechs väskor som jag nu flyttat över till min 1290. Har använt dom ganska flitigt, bl.a på en europaresa på 500 mil i somras. Är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera dem, samtidigt som jag inte har någon erfarenhet av alternativen. "Väskhållarna" adderar väl kanske inte till hojens utseende:3freak men skyddar bra om oturen är framme:huvet Kan med empirisk säkerhet meddela att de håller och skyddar både kåpor och ljuddämpare om man välter:crash
 
Sitter också och tittar på väskor, har redan bokat resa till dolmiterna i juni.
Har lite tankar ang hur brett det blir med väskor, tar man dom små så blir det ca 1 meter och med dom stora går det väl upp 10 cm till. Hur breda blir KTM Orginalväskor, tycker det verkar smidigt att använda org fästena. Kanske åker man två gånger med väskor under säsongen och då ska man ha Touratech hållarna på fast man inte använder dom. Hur mycket meck är det att montera av/på fästena?
Just nu lutar det åt Touratech ZEGA Pro2 aluminium pannier system "And-Black" 31/38 liter.
 
Touratech är ju en klar fördel när man byter hoj.
Målaren63: Dolomiterna har helt underbara MC vägar, jag var där i Juni i år med SMC Travel. Vi kanske ses där nere för jag har också tänkt att åka dit i juni 2016
 
Sitter också och tittar på väskor, har redan bokat resa till dolmiterna i juni.
Har lite tankar ang hur brett det blir med väskor, tar man dom små så blir det ca 1 meter och med dom stora går det väl upp 10 cm till. Hur breda blir KTM Orginalväskor, tycker det verkar smidigt att använda org fästena. Kanske åker man två gånger med väskor under säsongen och då ska man ha Touratech hållarna på fast man inte använder dom. Hur mycket meck är det att montera av/på fästena?
Just nu lutar det åt Touratech ZEGA Pro2 aluminium pannier system "And-Black" 31/38 liter.

108 cm med 38/45liter. Tycker det var ganska smidigt och tog inte lång tid när jag monterade av/på vid hojbytet. Däremot är hållaren till toppboxen lite meckig.
 
Touratech är ju en klar fördel när man byter hoj.
Målaren63: Dolomiterna har helt underbara MC vägar, jag var där i Juni i år med SMC Travel. Vi kanske ses där nere för jag har också tänkt att åka dit i juni 2016

Var också där fast i Juli. Ni får spåra åt mig då jag åker i slutet av Juni 2016.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top