Som du inte skulle veta vad jag refererar till med attityd?
Enda anledningen du ville ha en bild var ju för att du ville läxa upp mig om detta. Du kunde ju bara skrivit på ett trevligt sätt att du är säker på att jag sett fel och att jag bör kolla det mer noggrant. Istället för att skriva att jag måste "öppna ögonen" med tendens till att vara halv spydig. Men det kan ju vara ditt sätt att vara rolig.
Jag har inga problem med att ha fel, men det ser inte ut som att stödet är snett på min bild. Men jag får väl kolla på en plan yta som jag vet är jämn. 100 år gammal betong ger väl kanske inte en rättvis bild på det hela.
Sen varför skriver du att det inte finns nya stöd och sen undrar om det var recalls på det. Då fanns det ju nya stöd som jag sa, sen om felet med plattan återstår på båda är ju en annan femma.
Det enda som störde mig lite är att jag tog mig tid att ta kort och ladda upp det när du redan bestämt dig att jag har fel och kunde sagt det innan, istället för att slösa bort min tid och tiden för att skriva svar på det här.
Jag håller till på detta forumet för att få hjälp/information och försöka bidra med hjälp/information dom gångerna jag kan. Om jag inte har något trevligt att säga eller kan bidra så skriver jag inget. Dom 10 minuterna jag förlorat på detta totalt är inte hela världen, men det är principen som gör att jag finner detta lite drygt.
luftburk... njaaa, inte direkt va View attachment 406148
Okej intressant, jag kolla på en tube, där dom moddar om burken så gott det går:
https://www.youtube.com/watch?v=fuRnsOA9x7w
Hela burken är felkonstruerad, ingen annan fordonstillverkare bygger så generalt-fel! Den burken kan aldrig bli tät.
De har byggt den på samma sätt som "dammsugar-principen", där skyvar men ner filtret, och ett simpelt, släpper den genom lite damm så är inte det hela världen då det är en turbinmotor i den.
Så på denna "eminenta" konstruktion finns det tre svaga punkter, där det alltid kommer att läcka mer eller mindre. Jag vill se filtrets gummikant klämd mellan två ytor, inget annat trams, men KTM valde en annan väg, riktigt uselt eller skandalöst illa!
View attachment 406214
Micke, du kan ju posta en bild på din motor-båge där "öronen" inte stämmer med fästet
Jag kolla på den tuben igen, där sitter det skruv i de fästöglorna, som inte når på din.
PS: min tuta sluta fungera idag. Jag hade en Puch Florida från -67, där fungera tutan än idag
Se bild
View attachment 406218
Når inte skruven gummifästet? Då är tanken felmonterad, förmodligen från återförsäljaren?
Det finns inga skruvar ditsatta alls, är tanken inte monterad från fabrik?? Det är väl bara styre och framlampa + lite annat kanske som dom behöver montera hos återförsäljarn??
Det finns inga skruvar ditsatta alls, är tanken inte monterad från fabrik?? Det är väl bara styre och framlampa + lite annat kanske som dom behöver montera hos återförsäljarn??
Edit; R såg jag av din profil... Om inte tankfästet når bågen eller är det bara skruvarna som saknas? Du borde se i den orangea lacken om det var några skruvar som legat emot, blir väl lite märken undertill i lacken. Det svarta fästet skall ligga dikt an mot fästet.
kolla på sidan 74 i verkstadsboken...gummina ligger an fästena och glider ner från tanken.Men det kan ju vara så att gummina är styrningar eller gör att staga fast tanken så den inte kan röra sig...ett projekt imorgon -att plocka ner skiten å titta.
View attachment 406287
kolla på sidan 74 i verkstadsboken...gummina ligger an fästena och glider ner från tanken.Men det kan ju vara så att gummina är styrningar eller gör att staga fast tanken så den inte kan röra sig...ett projekt imorgon -att plocka ner skiten å titta.
View attachment 406287
Tanken sitter stadigt utan skruvarna.
Nog ingen fara, tror fästet bara är styrspår och vibrationsdämpare, gummiklacken är bara ditklämd och släpper nog vid en omkulläggning. View attachment 406302
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |