Haha jodu, neråt landet? Jag hade inne cykeln för "recalls" på ett av deras företag, de har (två i västra götaland)
På det ena stället skulle de byta tanklock-ventilation, när det väl fick grejerna märkte dom att packningen svällt, och cykeln skulle bli ståendes i tre veckor till, jag åkte ner och satte ihop locket själv. När man byter detta, tar man inte hem hela kittet med tillhörande packning då? Givetvis, djävla amatörer!
Därefter tyckte jag tomgången var för hög, då fick jag telenummer till en kille på det andra stället, med vitsorden:
"Det han inte vet om KTM är inte värt att veta" -Sure baby, det lät ju bra, tänkte jag.
När jag ringde denne Jöns, så visste inte han utan lova och återkomma, jag fick ringa 3 ggr, till slut slängde fjanten ur sej:
-"Det gaar inte att sanka tumgangen, for oljepumpen tappar trycket då fööörståår dyy" - sa denne på bonndialekt.
Okej tänkte jag, men trodde han inte till 100.
Efter jag ägt cykeln en vecka fatta jag varför. Den måste ha hög tomgång, annars DÖR DEN!
Och detta blir då ganska naturligt, då motorn är av twinformat, "högkompression" och framförallt saknar svängmassa (vikt på svänghjulet) - så förefaller detta ganska naturligt.
På 80-talet när jag körde bana och i skogen, så var det bara kufar som åkte KTM, alla vi andra 95% körde japanskt.
Idag 30 år senare är man en kuf själv

och inte nog med det, även mekarna verkar vara de största kufarna, haha.
jaja, jag skall inte klaga, jag har provat många cyklar, och jag ångrar inte köpet, den sticker ut som sagt var.
Frågan är bara hur fattig man skall bli efter garantitiden gått ut?!