KTM 1190 Adventure

Tackar för svar båda två, blir nog ett sådant samt lite annat godis.
 
GPS-fästet behöver slipas av lite vid vredet till rutan

Hej

Jag väntar på min 1290 och behöver lösa Gps fästet så snart som möjligt då jag ska ut på en längre tur i slutet av maj, Du har inte lust att posta en bild på hur mycket som måste justeras/slipas av på fästet?

Tack på förhand
 
Jaha då har man köpt en 1190 Adv. Har aldrig provkört den men har suttit på den några gånger.
Hoppas det blir bra.
Är det nått som man ska tänka på innan man ger sig ut, har köpt en ny -14 som jag får på Måndag.

Om man vill har en lite mer lättsvängd hoj kan man sänka gaffeln. Detta till priset av orolighet i 150+
Har sänkt till 3 dje markeringen och tycker den är lite lättare och kasta runt på småvägar.
 
Kört med mitt Touratechfäste snart i två år, vibrerade en hel del från början när jag hade Garmin 660 och TT låsbara fäste men blev kanon när jag stagade upp fästet med två egengjorda stag fram mot rutfästet...
 
Har bestämt att inte köpa nått till den nya hojen men ett slipon är ju motiverat att köpa, tycker den är lite för tyst. Blir ett Wings, vet att någon testat detta och var nöjd.
Ska man ha original längd eller deras korta modell?
Annars tycker jag att den funkar fint, har kört drygt 200 mil nu och allt funkar fint.
Det ända är att jag har ett litet oljeläkage under någonstans. Är en packning som ska bytas på Tisdag.
Dom byggde om luftfiltret till 2015 års spec. på servicen så nu borde det ju vara säkert.
 
Har också hört mest bra saker om Wings. Storleken är nog mest en smaksak tror jag. Jag har kört drygt 800 mil nu och tycker orginalpipen låter mer. Djupare och hårdare vid belastning.
 
Jag har just gjort luftburksuppdateringen på min hoj. Byte till -15 års luftburk. Jag fick faktiskt ett DNA bommullsfilter (typ K&N) av KTM. Jag skruvar nog tillbaka mitt UNI- filter (skumfilter) vad det lider. Bommullsfilter är inget vidare om man åker mycket grus. Det har jag sett tidigare.
 
Jaha då har man köpt en 1190 Adv. Har aldrig provkört den men har suttit på den några gånger.
Hoppas det blir bra.
Är det nått som man ska tänka på innan man ger sig ut, har köpt en ny -14 som jag får på Måndag.

Kör inte grus på allvar förrän du har rett ut om luftfilerboxen funkar som det skall. Det finns två allmänt accepterade lösningar:

1. Du köper ett UNI- filter som du monterar själv.

2. Du kan antagligen få din luftbox uppdaterad till -15 års luftbox gratis. Då får du nytt tvätbart filter på köpet. Eventuellt får du ett UNI- filter.
 
Kör inte grus på allvar förrän du har rett ut om luftfilerboxen funkar som det skall. Det finns två allmänt accepterade lösningar:

1. Du köper ett UNI- filter som du monterar själv.

2. Du kan antagligen få din luftbox uppdaterad till -15 års luftbox gratis. Då får du nytt tvätbart filter på köpet. Eventuellt får du ett UNI- filter.

Redan gjort, kolla inlägg 605.
 
Jag köpte ett wings och är nöjd. Original längd.
Lättare, mindre och snyggare.
Man får med 2 st insatser, så man kan välja 3 ljud nivåer.
Kör mellan varianten.
Har bestämt att inte köpa nått till den nya hojen men ett slipon är ju motiverat att köpa, tycker den är lite för tyst. Blir ett Wings, vet att någon testat detta och var nöjd.
Ska man ha original längd eller deras korta modell?
Annars tycker jag att den funkar fint, har kört drygt 200 mil nu och allt funkar fint.
Det ända är att jag har ett litet oljeläkage under någonstans. Är en packning som ska bytas på Tisdag.
Dom byggde om luftfiltret till 2015 års spec. på servicen så nu borde det ju vara säkert.
 
Har bestämt att inte köpa nått till den nya hojen men ett slipon är ju motiverat att köpa, tycker den är lite för tyst. Blir ett Wings, vet att någon testat detta och var nöjd.
Ska man ha original längd eller deras korta modell?

Jag hade wings på min och var jätte nöjd med det. Utmärkt kvalité och väldigt snyggt. Ljudet blev mycket bättre med:-) Rekommenderar det helt klart! Längden är väl en smak sak, så det är upp till var och en vad man tycker ser snyggast ut.
 
Ja det fina är ju att man kan välja hur mycket det ska låta, vill inte att det ska låta för mycket. Får nog bli ett wings i original längd framåt sommaren.
 
I morgon bär det av till Lidköping, Touratech har ett litet event med lite provkörning av div hojar. Bla 1290 Adv.
Köpte en modell anpassad väska till pakethållaren så man får med sig nått när man är ute och åker.
Blev ett kort Wings slipon, hoppas det blir bra.
 
Fanns ju mängders mängder man ville köpa där, synd att det är så mycket dyrare här hemma i Svealand, får bli Hamburg näst nästa helg istället =)
 
Ja dyrt är det, men väldigt bra blev det. Gott att få med sig nått litet när man är ute och kör. Hittade även ett par handtag och lite annat bling bling på vägen.
Nu väntar jag bara på Wings slipon.
div ktm plus annat 023.jpgdiv ktm plus annat 024.jpgdiv ktm plus annat 025.JPGdiv ktm plus annat 026.JPG
 
Har någon provar KTM,s touring ruta? Har lite väl mycket turbulens över 130/kmh.
Tittade lite på MRA spoiler, pratade med en kille på touratechs träff och han var nöjd. Kanske ett alternativ? Finns väl två olika modeller, en sport och en touring?
Är ca 1,80 lång.
 
Har någon provar KTM,s touring ruta? Har lite väl mycket turbulens över 130/kmh.
Tittade lite på MRA spoiler, pratade med en kille på touratechs träff och han var nöjd. Kanske ett alternativ? Finns väl två olika modeller, en sport och en touring?
Är ca 1,80 lång.

Kan rekommendera 1290 rutan annars =) läste någonstans att den skulle passa
 
Nån som vet om 1290 rutan passar rakt av eller behövs det någon anpassning:confused: Kör med Touratechs spoiler som är en förbättring men inte optimal.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top