KTM -03 gaffel

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Okej, detta är ett sporthojs forum, men enduro är lite sport också...

Någon som har kolla på gaffeln på KTM EXC 200 -03 (jag tror det är samma gaffel på alla KTM -03, men jag är inte 100). -02:an har gammla 42(?)mm gaffeln men till 03 kom en ny USD gaffel från WP, denna gång med 48mm. Den fick en massa kritik för att den inte var bra. Tydligen började KTM med ny gaffelolja i dessa gafflar, och det sägs att -04:an har en olja som man bara kan hälla i och då blir den bättre iaf.

Jag funderar på att köpa en -03, där av alla frågor. Skall jag sattsa på en -03:a eller är gaffeln så dålig att det är bättre med en -02:a. (-04 blir dyyyrt..)???

Framförallt hade dom dåliga packboxar som gärna läcker, något som ska vara åtgärdat. Vet att det finns speciell olja till gaffeln. Hör med www.springzz.com . Jag pratade med dem för ett år sedan men minns inte riktigt vad dom sa. Dom är WP-importörer och vet inte dom så vet ingen.

Om kunde sina saker!

Tydligen är det så att det sitter någonslags aluminumdistans mellan packboxarna som är gjorda av ett för mjuktmaterial. Dessutom är packboxarna dåliga.
Det finns nya packboxar som är bra, och aluminumdistansen kostar 700 /satts. Sedan är det någon fjäder för packboxarna som kan kortas och då minskar risken för lekage, men jag fattade inte riktigt allt där. Olja ska heller inte vara något konstigt med utan bara "vanlig" stötdämpar olja.

Det rekomenderas att prata med dom grabbarna på springzz!

Annars så säljs det SXS upgrade kit (SXS=ktm prodräcer) där man byter ut vissa delar i gaffeln (vet ej vilka) vilket ger enorm skillnad i feelingen.

kostar dock ett par tior men är väl värt pengarna.

Köpes av whitebros om jag inte mins fel

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...