Kryssning Karibien

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Gixxer 600 -04
Hej. Jag o tjejej + några vänner tänkte åka på en Karibien kryssning. Några erfarenheter?

Hur många dar?
Vilken Rutt?
Så mkt info som möjligt tack.

DDoric skrev:
2679184 Hej. Jag o tjejej + några vänner tänkte åka på en Karibien kryssning. Några erfarenheter?

Hur många dar?
Vilken Rutt?

Har bara jobberfarenheter från kryssningsbåtar, men det kanske går bra. Jag hade nog satsat att åka på någon av NCL:s båtar. Både RCCL och Carnival är lite åt white trash hållet, i alla fall vad jag har hört berättas av kollegor. (Jobbar själv inte för något av de ovanstående rederierna.)

När det gäller rutt så spelar det nog ingen roll, karibien är karibien. Det ser likadant ut överallt, guldsmedsaffärer o souvenirshoppar med andra ord.

Åkte förra vintern till Karibien med Royal Caribbean. Åkte med en båt som heter Voyager of the seas. Fanns allt på den båten. Klättervägg, minigolfbana, isrink, spa, gym osv....
Stannade på Labadee, Jamaica, Grand Cayman och Cozumel. Underbart vackert och så värt pengarna. Man kan ju verkligen tänka på att ta med sig extra pengar. Det blir garanterat mycket dyrare än man tänkt sig, de har ju ett lite annat system med dricks mot vad vi är vana vid i Sverige.

DDoric skrev:
2679184 Hej. Jag o tjejej + några vänner tänkte åka på en Karibien kryssning. Några erfarenheter?

Hur många dar?
Vilken Rutt?

Jag har varit på två kryssningar kring Karibien.
Den första åkte jag hösten 2004.
Vi utgick från Port Caneveral och åkte till Nassau, Bahamas.
Åkte tre rundor i rad, två 3-dagarskryssar och en 4-dagarskryss, hann då även med ett stopp i Miami.

Förra hösten åkte jag en veckokryssning. Från Galveston i Texas till Jamaica och Progresso i Mexico. Vi skulle egentligen ha besökt Key West, Caymanöarna och Cozumel men orkanerna ställde till det.

Båda kryssningarna är RCCL

Vill man ha en skön, avslappnad och jäkligt enkel semester och inte har några problem med feta, övertrevliga amerikanare kan jag rekommendera att kryssa.
Jag kan mycket väl tänka mig att hoppa på en båt igen.

//Kicki

DDoric skrev:

Hur många dar?
Vilken Rutt?

Om Cayman Islands ingår i turen måste ni komma förbi glashyttan på ön. Ligger inte långt från hamnen i riktning Seven Mile beach. Ska ditt å jobba för andra gången. Kommer att vara där mellen den 9 jan till den 13 juni. Bara att komma förbi:tummenupp

gunny5 skrev:
2682779 Om Cayman Islands ingår i turen måste ni komma förbi glashyttan på ön. Ligger inte långt från hamnen i riktning Seven Mile beach. Ska ditt å jobba för andra gången. Kommer att vara där mellen den 9 jan till den 13 juni. Bara att komma förbi:tummenupp

Den ingår faktiskt i turen vi tänkt oss...mkt möjligt att vi glider förbi!!
Vad ska du göra där då? Dyklärare, Bartender? Bara jävla flax som kan vara där vinter vår...?

DDoric skrev:
2682882 Den ingår faktiskt i turen vi tänkt oss...mkt möjligt att vi glider förbi!!
Vad ska du göra där då? Dyklärare, Bartender? Bara jävla flax som kan vara där vinter vår...?

Nej, ska blåsa glas. När har ni planerat att åka?

Åfan häftigt, Vet inte kanske under påsken, velar lite fram och tillbaka.
Några vill så fort som möjligt nu, några vill till våren (vilket JAG tycker e kasst) Och några vill NÄSTA vinter. Vi får se. Keep in touch

DDoric skrev:
2682992 Åfan häftigt, Vet inte kanske under påsken, velar lite fram och tillbaka.
Några vill så fort som möjligt nu, några vill till våren (vilket JAG tycker e kasst) Och några vill NÄSTA vinter. Vi får se. Keep in touch

Ok. Bara att höra av dig när ni dyker upp eller PM innan:tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...