Krypkörning/manöverbanan

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan, har ritningen för manöverbanan så jag ställde upp den igår och övade...funderade då lite hur detta ska utföras. Vad menas med att krypköra? Man kan ju släppa gasen helt o låta hojen driva av egen maskin framåt i minimal takt? Eller ska jag koppla, gasa...koppla, gasa...koppla gasa bara för syns skull för uppkörningsledaren?

Sen undrar jag också, det står stopp på vissa ställen mellan 2 konor...ska jag stanna där och sätta ner foten eller vad?

Jättetacksam för hjälp! :)

Varva relativt högt och styr hastigheten med koppling och bakbroms.
Sväng på och du känner att du börjar lute lite för mycket så "gasa dig upp".

Last edited:
krypkörning.. samspelet mellan gas, fotbroms, å koppling.. dvs slira på kopplingen föratt bestämma hastighet..
skall ju va jämn fart, inte ryckigt,
går de för fort å du börjar luta utåt så ska man bromsa lite med fotbromsen, lutar de innåt så ger man mer gas/släpper upp kopplingen lite..
så jag fick lära mig iaf :)
garagevändningen R.I.P

Men vad menas med ryckigt...om jag kan köra banan med koppling och gasande o så ska väl de räcka!?
Sen undrar jag också, det står stopp på vissa ställen mellan 2 konor...ska jag stanna där och sätta ner foten eller vad?

Rolle85 skrev:
Men vad menas med ryckigt...om jag kan köra banan med koppling och gasande o så ska väl de räcka!?
Inte för att jag vet men jag antar att du ska stanna till utan att sätta ner några fötter.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park