Krympning av läderställ?

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Kan man få det att krympa?

Har funderat på att simma med det å sen ligga i solen å torka det, borde ju, i princip fungera, eller?

Det är kanske inte sådär 100 %-igt allvarligt funderat men varför skulle det inte fungera?

Att tvätta det i maskin i 30 grade med LITE medel i funkar. Tar en vecka att torka och måste fettas in ordentligt men sen får man töja igen.

Detta är inget tips med någn typ av garanti. Skydd och liknande måste ur för att undvika skav på fel ställe, men jag vet flera som har gjort det, däribland undertecknad, och det har funkat bra.

Chrille skrev:
...jag vet flera som har gjort det, däribland undertecknad, och det har funkat bra.

Men! Jag trodde ditt ställ var för lite?

Lokke, om du försöker dig på att simma med stället, så se till att du kan nå botten och att det inte är någonstans dom bedriver säljakt... :p

Seizure Later skrev:
Lokke, om du försöker dig på att simma med stället, så se till att du kan nå botten och att det inte är någonstans dom bedriver säljakt... :p

Jag tror bestämt att det inte skulle va hälsosamt för min image heller att komma till beachen iförd läderställ å slänga sig i vattnet å sen ligga och sola.... :rolleyes:

Kanske det skulle va bättre med sötvatten istället för saltvatten också.

Seizure Later skrev:
Ni har väl bara insjövatten därborta? Kaller ju både gädda och aborre havsfiskar..... :7peta

HA! :crash 8km till havet å ca 3km till insidan. :fakta

..det är faktiskt det längsta jag nånsin bott från vattnet. :cool:

Farsan e fiskare så rökt sik å dyl hör till basfödan på sommaren. :7peta

Last edited:
Ett het tips är att lämna in det till en skräddare, "vattentricken" kan nog förstöra mer än det hjälper!
Lycke till :tummenupp

Gula faran skrev:
Ett het tips är att lämna in det till en skräddare, "vattentricken" kan nog förstöra mer än det hjälper!
Lycke till :tummenupp

Mja, jag tvivlar på att vatten-tricket skulle kunna förstöra annat än krympa på fel ställe. Att lämna in det till skräddare å sy in det lite här å där låter däremot ansträngande för plånboken.... :(

Motsatt problem

För mig är det lite tvärt om... hur töjer man enklast ett ställ? Det sitter perfekt på de flesta ställena, men över låren är det lite tajt... Är det bara att knata runt och svettas med braller under eller?

Lokke skrev:
Mja, jag tvivlar på att vatten-tricket skulle kunna förstöra annat än krympa på fel ställe. Att lämna in det till skräddare å sy in det lite här å där låter däremot ansträngande för plånboken.... :(
Annars kör du en sträng pizza-diet ett tag framöver så du växer i stället :rolleyes:

Busaberg skrev:
Annars kör du en sträng pizza-diet ett tag framöver så du växer i stället :rolleyes:

:D

Jo jag har nog hållit på med det så gott som hela vintern, men min mitt samvete börjar bromsa vid 3-siffrigt. :rolleyes:

...eller "bulkar upp inför nästa träningsperiod" heter det ju. :fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...