Kroppsskydd - säkerhetsväst

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har testat denna eller kan säga något om kvaliteten - Kroppsskydd

Försöker hitta ett bra skydd till min sambo men Dainese sitter illa. Hon är lång och smal och de flesta skydd är inte anpassade för tjejer.
Testades den på motormässan i Malmö och den gick att justera väldigt mycket. Men (som vanligt) är man ju lite tveksam för kvaliteten på allt som inte kostar xxxx pengar och har känt märke på sig :rolleyes:

Ska ha den under gore-tex stället så man får väl plocka ur alla hårda skydd ur jacka/byxor?

Last edited:
Jag såg på Helds hemsida att de har ett ryggskydd för tjejer, heter visst Reccia, dock inget kroppskydd.

Kolla även inom cykel ( down-hill ), de borde väl ha ett skydd för tjejer.

Micke

Ett högt pris behöver inte vara någon garanti för kvalitét. Första skyddsjacka jag köpte var en Ufo Downhill. Den började släppa i sömmar och liknande redan efter ett par dagar.

Då lämnade jag tillbaka den och bytte mot en liknande från Dainese. Den höll bättre. Men efter ett par år så var njurbältet uttjänt. Kardborrebandet var då helt utslitet och lyckades man få det av fästa så vek sig njurbätet och skar rakt in i magen istället.

Just nu har jag en skyddsjacka från Sinisalo. Hittills har den hållit bra och den var ett par hundra billigare än den från Ufo, som i sin tur var ett par hundra billligare än den från Dainese.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti