Kroppsproblem i Götet

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
En seriösare fråga...

Är det någon som vet vart man kan vända sig för att få "experthjälp" med en whiplash-skada här i Göteborg eller trakterna runt omkring?
Blev påkörd för ett par år sedan, och enligt nuvarande läkare ska jag själv hitta en klinik för att sedan få remiss dit.

Den enda jag hittade i gbg hann ju lägga ner innan jag hann få en remiss.. :huvet

Cathy skrev:
En seriösare fråga...

Är det någon som vet vart man kan vända sig för att få "experthjälp" med en whiplash-skada här i Göteborg eller trakterna runt omkring?
Blev påkörd för ett par år sedan, och enligt nuvarande läkare ska jag själv hitta en klinik för att sedan få remiss dit.

Den enda jag hittade i gbg hann ju lägga ner innan jag hann få en remiss.. :huvet
Snackar vi kiropraktor? såg faktiskt en reklamlapp om det på jobbet igår, där vi skulle få 20%, men det måste väl finnas en hel del kiropraktorer i gbg?

Hultan skrev:
Snackar vi kiropraktor? såg faktiskt en reklamlapp om det på jobbet igår, där vi skulle få 20%, men det måste väl finnas en hel del kiropraktorer i gbg?

Nja, det får nog vara ngn inriktad speciellt på whiplash, att bryta runt i en sån kass nacke gör mer skada än nytta.
Typ rehabilitering och råd från dom som verkligen vet vad som gäller..

Långa farbron skrev:
Arbetsrehab Centrum, S:t Sigfridsgatan 85, 412 66 Göteborg

Är inte säker, men har för mej att det var den addressen som lades ner...
Får kolla upp lite närmare.

Tack för hjälpen dock.. :tummenupp

bagerah skrev:
Det är ju bara det att hon ser inte det minsta ut som på det kortet.. Det är så som hon ser ut i verkligehten som fick oss att börja "bråka" :hihi :hihi

En gullig tös...

JONQAS nu var du väl lite elak...

Haha... Jo förlåt Cathy, jag var lite väl elak där kände jag...
Men kunde inte låta bli bara...

Du e så söt så... ;)

Cathy skrev:
En seriösare fråga...

Jag har själv whiplash och har haft sen en olycka 1995. Då hade jag kontakt med nackskademottagningen på s:t sigfridsgatan. Hade världens bästa läkare där, men han gick tyvärr i pension 1996 eller 97. Men det finns ju andra duktiga läkare där nu så klart. Det som funkade bäst för mig var rehabträning som jag drog upp några steg till att tävla i bodybuilding 96 och 97 ( låter konstigare än vad de är. Skulle egentlingen tävlat redan 95 men kunde inte pga olyckan). Har dessvärre fortfarande problem med nacken, och har fått inse att jag alltid kommer att ha de tyvärr. Lycka till med din stackars nacke;o)
//Lennart.

ec2bme skrev:
Jag har själv whiplash och har haft sen en olycka 1995. Då hade jag kontakt med nackskademottagningen på s:t sigfridsgatan. Hade världens bästa läkare där, men han gick tyvärr i pension 1996 eller 97. Men det finns ju andra duktiga läkare där nu så klart. Det som funkade bäst för mig var rehabträning som jag drog upp några steg till att tävla i bodybuilding 96 och 97 ( låter konstigare än vad de är. Skulle egentlingen tävlat redan 95 men kunde inte pga olyckan). Har dessvärre fortfarande problem med nacken, och har fått inse att jag alltid kommer att ha de tyvärr. Lycka till med din stackars nacke;o)
//Lennart.

Ja, det gäller ju att inte ge sig! Ligger själv i och tränar så mycket jag orkar/hinner...
Som jag sa tidigare tror jag tyvärr det är sigfridsgatan som fick lägga ner pga de jäkla politiska besluten. Får kanske söka mej bortom Göteborg...

Tack för tipset iaf, och lycka till själv med din stackars nacke!

Cathy skrev:
Ja, det gäller ju att inte ge sig! Ligger själv i och tränar så mycket jag orkar/hinner...
Som jag sa tidigare tror jag tyvärr det är sigfridsgatan som fick lägga ner pga de jäkla politiska besluten. Får kanske söka mej bortom Göteborg...

Tack för tipset iaf, och lycka till själv med din stackars nacke!
Jag har haft grymme-problem med nacken det sista här helt plötsligt. Men efter att jag gott hos min massör/kompis (som jag har sedan byggartiden) ett par ggr nu så börjar det bli mycket bättre. Jag tror det handlar mycket om att man går och spänner sig omedvetet när man har ont, och då gör det ännu ondare. Ska till honom även i morgon faktiskt. De ska bli gott.
De e kanske nåt du skulle prova. De gäller att gå regelbundet en tid bara.
Jag ska även kolla om jag hittar nån vettig mottagning i Göteborgstrakten åt dig. Hör av mig då.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back