Kroppsfärg till maskerad.

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Jag ska på en fest med temat "grönt". Tänkte därför vara Hulken. Kläderna är ju rätt simpelt, ett par avklippta jeans och en trasig skjorta. En peruk på det och kanske ett par crazy lenses.

Kroppsfärg då? Jag har googlat och hittat en del. Dock är det oftast små förpackningar. Ska man måla hela sin karlakropp med det lär det bli förbannat dyrt! Hammerlack verkar dumt och Biltemas sprayfärg kanske inte heller är att rekommendera...

Tips på färg att måla hela kroppen med för en rimlig peng mottages tacksamt! Biverkningar i form av andnöd, skrumplever, nageltrång, död, könsbyte eller dylikt vill jag hålla mig ifrån i den mån det är möjligt. Färgen bör vara någorlunda vattenfast så den inte rinner om man blir lite svettig. Å andra sidan ska den gärna gå att tvätta bort utan att behöva använda aceton eller lut.

Snacka med nån som lumpar (om det finns nån nu för tiden). Gärna nån i förrådet. Maskeringsfärg Grön borde väl fylla dina krav.

Kanske finns på nåt ÖB?

Edit: Räkna med svår acne några dagar efteråt bara. Förstoppning sk fältplugg, kan vara en biverkning oxå. Eller så fick man det av helt andra anledningar :näsblod

Acne lät jag få av steroiderna jag måste trycka för att göra en trovärdig Hulken, så det spelar ingen roll.

Har inte tänkt på sån där krigarfärg, fiffigt! Ska luska lite om man kan hitta det någonstans.

Be nån kompis peppra dig med paintballfärg... får han/hon lite roligt också!

Gå till ett solrium som har soldusch. Be dem köra i lite grön färg i behållaren istället. Tadaaaa! :tummenupp

Sen kanske du får se ut som hulken i några veckor eller så men det är väl det värt. :rolleyes:

Ja, ingen annan har nog tänkt på att vara hulken på den maskeraden... Va peter pan eller robin hood i gröna trikåer i stället... :yoparty

Camouflagefärg kan du ju finna lite var som helst. HÄR exempelvis. Även Hobbex har. Att döma av bilden så ser de exakt tuberna likadana ut som de tuberna som vi använde i lumpen. Är dock inget jag rekomenderar för dels så tar de slut väldigt fort och dels så var det ett helvete när man började svettas.

Hör med han som driver denna butiken och se om han har något vettigt. Säljer material som används vid masktillverkning så han kanske har något?

Alternativt, om du har tid, vänd dig till ebay

*/ ?>
Back