Krona till Yzf 750?

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Går i fighterstankar, men finns det några som säljer styrkronakrona till min hoj så jag kan ha crosstyre? Vill helst inte borra och förstärka i orginalkronan.
Tacksam för svar!

Nyqvist skrev:
2237721 Går i fighterstankar, men finns det några som säljer styrkronakrona till min hoj så jag kan ha crosstyre? Vill helst inte borra och förstärka i orginalkronan.
Tacksam för svar!

Jopp det finns. Jag köpte ett färdigt kit från ABM med krona, styre och bromsslangar. I den här tråden finns en del länkar http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91370

Nyqvist skrev:
2237721 Går i fighterstankar, men finns det några som säljer styrkronakrona till min hoj så jag kan ha crosstyre? Vill helst inte borra och förstärka i orginalkronan.
Tacksam för svar!

PM:a mig ifall du ska beställa från tyskland, går i såna tankar själv så vi kanske kan göra ett köp tillsammans för att få ner frakten. Jag bor i sundsvall...

Zator skrev:
2238302 Jopp det finns. Jag köpte ett färdigt kit från ABM med krona, styre och bromsslangar. I den här tråden finns en del länkar http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91370

Vad betalade du för detta kit? Vad det bra passform på delarna?

wolfpakk skrev:
2239316 PM:a mig ifall du ska beställa från tyskland, går i såna tankar själv så vi kanske kan göra ett köp tillsammans för att få ner frakten. Jag bor i sundsvall...

Ja, det låter intressant! Tänkte då iså fall beställa från abm, ett helt kit.

Last edited:
Nyqvist skrev:
2243447 Vad betalade du för detta kit? Vad det bra passform på delarna?

PM skickat. Det var väldigt bra finish på grejerna. Fick göra om en distansring med resten satt perfekt. Läs villkoren noga, har för mig att bara en slang fram ingår och oftast vill man ju ha komplett fram, dvs två.

Nyqvist skrev:
2243447

Ja jag med, och komplettera med stålomspunnet bak o kanske några andra grejer. Men jag drar iväg ett pm till dig snart så kan vi snacka mer. Vet inte om det är så "omtyckt" att snacka gruppköp här i forumet längre...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka