Kromslädeobservationer

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Var på väg från jobbet mot hemmet tidigare idag när jag hamnade bakom en otäck sak, en guldvinge! Killen hade "cruisingpinnar" monterade. Ni vet, sådana däringa fotpinnar som sitter längre fram än oroginalen för "komfort"... Killen kör igenom ett antal rondeller och korsningar, och far som fan med fötterna! Växlar, upp med fossingarna på pinnarna, ned och växla igen, upp, ned och bromsa, upp igen, växla, bromsa, växla... ja ni fattar nog... Ni kan ju tro att det vinglade en hel del! Okej att det kanske kan vara bekvämt på motorväg, men som dom säger i plus: Ska det verkligen vara såhär!? :tungan

har de verkligen sånna "highway pegs" på guldvingar? det kanske var nån gamal? De nya har tom farthållare.

Men skumt de kör de, jag fick köra om 20 st längs en kurvväg med en XR600 på crossdäck, de körde så sakta att jag knappt kunde hålla balansen, men de hade fart på sina stereos iaf:lol

Köra aktivt kanske betyder att dom flyttar fötterna ofta??

En kompis köpte VN800 (tror jag dom heter) för att han inte ville riska att köra så fort, killen hade just blivit farsa...

Första veckan var han överlycklig, han hade inte brutit en hastighetsgräns (innan låg han aldrig UNDER gränsen)
Andra veckan sluta han prata om att det var så bra. Tredje veckan hade han kommit på att det var så svårt att häva släpp när man inte har någon feedback. Jag körde lite efter honom då också och han skrapade i allt på hojen.
Fjärde veckan sålde han den…

hehe VN800, en sån köpte en jag känner som förstahoj, snacka om en intetsägande lam hoj:lol

Han var impad över prestandan iaf som tur var, tror han har den kvar efter en 3-4 år med.
Skulle jag ha en sån där manick så blev det ju den största rovan som gick att få och inget sånt där halvtrams:lol

triple skrev:
Köra aktivt kanske betyder att dom flyttar fötterna ofta??

En kompis köpte VN800 (tror jag dom heter) för att han inte ville riska att köra så fort, killen hade just blivit farsa...

Första veckan var han överlycklig, han hade inte brutit en hastighetsgräns (innan låg han aldrig UNDER gränsen)
Andra veckan sluta han prata om att det var så bra. Tredje veckan hade han kommit på att det var så svårt att häva släpp när man inte har någon feedback. Jag körde lite efter honom då också och han skrapade i allt på hojen.
Fjärde veckan sålde han den…

Äntligen har vi listat ut vad dom menar med aktiv körning! Eller som nån annan här inne som blev utskälld blev tillsagd: "Ni ligister som kör som dårar och lutar i kurvorna", eller nåt sånt... :tungan

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard