kromfärg

AxlRose

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
Har sålt zephyren...
Nu startar jag igen en ny tråd...
Jag undrar vad det är för färg som används till att få en kromliknande yta på plastdelar? Jag har bl.a. blinkers mätarhållare som är gjorda på det här sättet. Nu har jag dock fått ett stort märke på ena blinkersen, så jag undrar om man kan fixa det med färg, eller nånting???

AxlRose skrev:
Nu startar jag igen en ny tråd...
Jag undrar vad det är för färg som används till att få en kromliknande yta på plastdelar? Jag har bl.a. blinkers mätarhållare som är gjorda på det här sättet. Nu har jag dock fått ett stort märke på ena blinkersen, så jag undrar om man kan fixa det med färg, eller nånting???

Det finns knappast någon färg som ger ett bra resultat.
Såg en sida om en firma som kromar allt möjligt, t.o.m. blinkersglas. Det lär dock kosta. Vill du återställa till poserskick så blir det nog billigast att köpa nytt.

DOT4 skrev:
Det finns knappast någon färg som ger ett bra resultat.
Såg en sida om en firma som kromar allt möjligt, t.o.m. blinkersglas. Det lär dock kosta. Vill du återställa till poserskick så blir det nog billigast att köpa nytt.

Instämmer helt!

Den kromfärgen som finns är inte värt namnet, funkar endast till gamla reflektorer på bilar!! :banana

Som sagt, antingen kroma om eller sätta en nice sticker över? :död

Det är inte färg utan det är pulverlack på plast saker. Finns ett ställe här i anderstorp som kromar på plast om någon vill ha nåt gjort :)

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R