kroma en hel sporthoj

När planerar du att börja "bygget"? bilder?:tummenupp

Det ska bli jävligt intresant!
Jag har testat det där under en period för några år sedan och det vart skitbra... Tills man la på klarlacken och det gick en stund för det vart pissgult. testade alla möjliga klarlacker förutom den de rekomenderar.En kollega var t.o.m på kurs hos tillverkarna! Om det funkar så skulle man bli miljonär:-)
För bra för att va sant?

Det ska bli jävligt intresant!
Jag har testat det där under en period för några år sedan och det vart skitbra... Tills man la på klarlacken och det gick en stund för det vart pissgult. testade alla möjliga klarlacker förutom den de rekomenderar.En kollega var t.o.m på kurs hos tillverkarna! Om det funkar så skulle man bli miljonär:-)
För bra för att va sant?

Så du "testade allt" utom det tillverkaren rekommenderar alltså?

Känner du inte själv här....att......kanske.........:gnissla

Med klarlack på, så försvinner glansen.
Även på riktigt krom.
Sprutar man hela hojjen med tattarkrom, så får man med andra ord en blank men känslig yta.

Nå, vad händer?
Blev det något krom?

tyvärr gubbar blev d ingen krom...fanns inga som helst seriösa företag som ville ha en bra kontakt ..speciellt hemsidan där jag skulle skaffa grejjerna jag ringer o då svarar hans 5 åriga son o vill att jag ska specifiera mig vilken krom jag vill ha,tyckte d var lite oseriöst att sonen svarar,plus att jag bad han att jag ville prata me pappan. men får väl ta o göra ett nytt projekt på nästa hoj..men nu e jag färdig me min,,d blev helsvart metallic och guldkromade dekaler enkelt o snyggt. jag har inte hunnit ta några bilder än men ska göra d så småningom..

Skönt att det inte blev av... Tror det hade blivit en riktigt turkhoj :D Hahahhaaa!

Testade självklart den de rekomenderade, Finns det ngn som kan visa mig en detalj som är kromad på det sättet som är fin så Vassjeguu, jag bugar!!!:arsele
Så du "testade allt" utom det tillverkaren rekommenderar alltså?

Känner du inte själv här....att......kanske.........:gnissla

stylingkompaniet.se

Hör med dem, dem erbjuder Chrome FX och även Ghost Chrome som är mer lämpat till plast kåpor.

Det finns däremot säkert en lag som förbjuder kromade hojar pga att folk omkring kan spy upp magsäcken och på så sätt gå en plågsam död till mötes !

Skönt att det inte blev av... Tror det hade blivit en riktigt turkhoj :D Hahahhaaa!

Det vettigaste du skrivit på Sporthoj.com någonsin!:tummenupp

tyvärr gubbar blev d ingen krom...fanns inga som helst seriösa företag som ville ha en bra kontakt ..speciellt hemsidan där jag skulle skaffa grejjerna jag ringer o då svarar hans 5 åriga son o vill att jag ska specifiera mig vilken krom jag vill ha,tyckte d var lite oseriöst att sonen svarar,plus att jag bad han att jag ville prata me pappan. men får väl ta o göra ett nytt projekt på nästa hoj..men nu e jag färdig me min,,d blev helsvart metallic och guldkromade dekaler enkelt o snyggt. jag har inte hunnit ta några bilder än men ska göra d så småningom..

Bra! Glöm nu de där krom-planerna tills du skaffat en riktig gynekologstol att putsa på :)

Last edited:
Det vettigaste du skrivit på Sporthoj.com någonsin!:tummenupp

Bra! Glöm nu de där krom-planerna tills du skaffat en riktig gynekologstol att putsa på :)

haha den va bra:hihi nä men jag e jävligt nöjd me resultatet nu... :yoparty dom som har sett den tycker enligt dom att den är den fetaste rettan i gbg:) roligt o höra men så mycket energi har jag inte lagt på den.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats