Krokig framgaffel.

Jo jag vet... ska kolla på skrotar om det finns ben o köpa.

MEN som jag sa så är jag jäkligt intresserad på att se hur bra det kan bli med enkla och billiga medel plus att jag ska faktiskt inte ha den för att åka runt på gatan med. Blir väl nån typ av bus/is-hoj som det eg. inte är så jäkla noga med.

Men som sagt, jag tror inte att det går att få helt bra, det var aldrig tanken heller. Bara det blir så gratis som möjligt.

Men är det nån som ha ben o sälja billigt så köper gärna dom så kan jag renovera gaffeln på min hoj som är helt funkis och ta den gaffeln till den här lekhojen istället...

ozeo skrev:
kan man inte hitta ett rör som e exakt som innerdiametern o bonka in till "böjen..sen värma o fortsätta bonka in osv :va

För att det ska funka måste man nog ha en radie i änden av röret som ska in. Ganska stor risk att man bular gaffelbenet då det är ganska tunnväggigt. Tror jag. :va

Var o kollade gaffeln idag... fick nämligen hem den idag... Båda benen kan fjädra fullt och inget av dom läcker olja. Dom är krokiga precis under nedre kronan... Ena benet går def. att rädda medans det andra är det värre med... hoppas att det går att rädda såpass att det duger till en lekhoj, men det lutar åt att köpa ett ben ivf...

Såhär såg benen ut...

Det högra fick jag rakt. Det vänstra blev som jag trodde och det sprack när vi hade den nästan rakt, lite synd, men vafan det hade jag nästan räknat med också så.

Så nån som har 1 gaffelben till salu? Lite krokigt gör inget, men får inte va som det vänstra på bilden dock, men lite krokigt går bra.

/ Nicklas

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    59.7 KB · Visningar: 91
lilltrollet skrev:
Såhär såg benen ut...

/ Nicklas

Ah... :död du sa att de var LITE krokiga, iaf ett. F-n bada ser ju ut som lilla suravagen mellan hallsta och sura...
Den ar for er som inte vet, sa krokig att en enda kurva till, och den vore rak!

lilltrollet skrev:
Var o kollade gaffeln idag... fick nämligen hem den idag... Båda benen kan fjädra fullt och inget av dom läcker olja. Dom är krokiga precis under nedre kronan... Ena benet går def. att rädda medans det andra är det värre med... hoppas att det går att rädda såpass att det duger till en lekhoj, men det lutar åt att köpa ett ben ivf...
Ska du rikta fler gaffelben så svarva en hylsa ca 5cm lång som passar utanpå gaffelbenet. Sen ärdet bara att trycka benet rakt i en press. Fast dina ben var nog lite väl krokiga.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT