Jag tror som Josef på rostporer där beläggen stått stilla. De räcker att man tvättar och den står stilla några dagar veckor så kan de va kört. Jag fick samma fel på Min KTM sm 990 men då stod den över vintern. Jag mätte skivor och jag provade tom rikta om centrumet så de slog + - 2mm. De kasten kändes inte alls av pga att skivan är flytande och centrumet mjuk alu. Däremot slog de ut bromsklossarna. Men de va inga problemn bryta om centrumet på plats så de slår uppimot 2 tiondelar för de gör inget. Jag slipade utav hell med rondell med sanpapper men de blev bara lite bättre. Tillslut vred jag som Josef skriver ena skivan 90gr vs den andra och då halverades pulserna. De vart så pass bra att jag körde vidare. pulserna försvinner i takt med milen så nu 1500-2000mil senare är de helt borta.
Numera är jag noga att köra hojen efter tvätt och tokbromsa, de mår kedjan bra av också. Och inför vinterförvaring trycker jag isär beläggen lite.
Numera är jag noga att köra hojen efter tvätt och tokbromsa, de mår kedjan bra av också. Och inför vinterförvaring trycker jag isär beläggen lite.