Krokeks Crossbana 080510

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Passerade Krokeksbanan då jag skulle ut och fota lite annat.. Kunde inte låta bli att stanna och ta några snabba bilder.. Det var grymt mycket damm, så det blev bara några få bilder som blev så "klara" som jag vill ha dom..

1. D200 + Sigma 10-20 + SB-800
DSC4313.jpg

2. D200 + Nikon 80-200 2.8
DSC4274.jpg

3. D200 + Nikon 80-200 2.8
DSC4254.jpg

4. D200 + Nikon 80-200 2.8
DSC4264.jpg

Håller dom måttet?

Riktigt trevliga bilder! :)

Finns bild 1 och/eller 2 i högre upplösning?
Känner för en ny bakgrund nämligen

Riktigt fina bilder.
Skön bild med 10-20 (1:an),
Skall nog investera på en liknande jag med.

Fett najs som vanligt Jonas, Diggar bild nr2 bäst, den e mest action i tycker jag.

Alla bilder är Copyrightade och är i den här upplösningen, endast.. Vill du/ni ha större skicka ett mail på jonas@trendfoto.se

Alltså finns det större om man mailar?

blir lite förvirrad när du samtidigt säger att de endast finns i denna storlek

Men jag ska inte sprida utan klippa till till ett par snygga bakgrundsbilder (1680*1050) o då behöver jag lite bredare än vad de är nu för att de ska bli bra

Har inget emot om det står något namn eller så i kanten/hörnet :)

Sjukt snygga iaf! :tummenupp

Alla bilder finns i stort format såklart ;) 2an verkar vara en favorit?! Skoj har ett gäng till sånna bilder :)

K Lindström 10-20 är hur cool som helst, specielt til sånt här.. Men man får passa sig, det är lätt att vara för nära.. I bild 1 fick jag kasta mig bakåt och åt sidan efter att bilden är tagen.. Sen kollade jag vart han hade kört.. Hans bakhjul hade gått max 30cm från där jag stod på huk för att ta bilden..:gnissla

Snygga bilder, instämmer i kören bild #2 är apschyst! :tummenupp :tummenupp

OT:

Vad kostar en skaplig fotoutrustning? Kommer man någon vart med 20-25k ?

fina bilder

Skitsnygga bilder! Man kan köra ökenrace även i Sverige!
Kan dessutom delge er att det inte var helt lättkört i "mjölet", efter långa rakan som bara bestod av damm, så kommer en vänsterkurva där man var nere till navet på framhjulet i bara mjuk, mjuk sand. Det var väl bara nämnde Lindström som egentligen behärskade underlaget, alla vi andra fick slita så tarmarna hängde ut..hahaha!
Mvh /T

Fler crossbilder till folket!;) Nej men det va jäkligt schyssta bilder, speciellt #2 som alla andra också tycler men men..
Ta gärna fler crossbilder som sagt =)

Skoj som fasen att det uppskattas, klart det kommer mer bilder ;)

OT:

Vad kostar en skaplig fotoutrustning? Kommer man någon vart med 20-25k ?

Ja med 20-25k och en helt sjuk beggatmarknad kommer du ganska långt.. Jag skulle satsa på en beggad D80/D200 sen en telezoom och en normalzoom. Sen beror det väl på vad du fotar mest, sen väljer du "gluggar" efter det.. Fotar du mycket utomhus och i bra ljus kan du komma ganska långt med 10-15k tom. ;)

Pm´a om du vill ha köpråd ;)

Jag tar sällan med allt, men när jag packar ryggan med mina prylar hamnar vi på en ny KTM690 i prisklass ;) Lite sjukt känsla när man wheelar, trist om man skulle klota :gnissla Fördelen är att balanspunkten kommer tidigare :yoparty

Last edited:
1a bilden är ju sjukt cool !! kommer du ihåg vad du hade för inställningar ?

# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 10/2500 second = 1/250 second = 0.004 second
# Lens F-Number/F-Stop = 56/10 = F5.6
# ISO Speed Ratings = 140
# Original Date/Time = 2008:05:10 12:24:54
# Flash = Strobe return light not detected
# Focal Length = 200/10 mm = 20 mm
# Image Width = 800 pixels
# Image Height = 600 pixels

Alla bilder finns i stort format såklart ;) 2an verkar vara en favorit?! Skoj har ett gäng till sånna bilder :)

K Lindström 10-20 är hur cool som helst, specielt til sånt här.. Men man får passa sig, det är lätt att vara för nära.. I bild 1 fick jag kasta mig bakåt och åt sidan efter att bilden är tagen.. Sen kollade jag vart han hade kört.. Hans bakhjul hade gått max 30cm från där jag stod på huk för att ta bilden..:gnissla

Hehe, jag krockar ofta med saker när jag plåtar i dom nedre regionerna av brännvidden med den gluggen. Man ser nog bra smart ut när man kryper närmare, närmare och "krock" :-D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT