Färden hem från jobbet slutade lite abrupt i häcken på en V70.
Lyckades inte få stopp utan bumpar i stödfångaren på bilen. Mister balansen och hojen faller åt vänster. Jag själv klarar mig helt oskadd, faller inte ens omkull(?). Lite öm i ljumskarna kanske.
Bilisten var rikitgt schysst och hjälpte mig resa upp hojen igen. Skaderapporten består i en trasig framskärm, dislocerad blinkers (men den höll)
och skrapad styrände, växelpedal, kopplingsgrepp och minimalt skrap längst ned på sidokåpan. Alltså skador man kan förvänta sig när man tappar hojen oavsett situation.
Kör hemmåt och provbromsar (ordentligt!) och svänger av och ann. Ställer den på centralstödet och rycker i framgaffeln. Allt känns som vanligt! Ja, förutom att jag är lite skakis fortfarande.
Behöver jag vara orolig för att framgaffel, styrkrona eller fälg tagit skada vid en sån här, vad jag tror, minimal sammanstötning?
Lyckades inte få stopp utan bumpar i stödfångaren på bilen. Mister balansen och hojen faller åt vänster. Jag själv klarar mig helt oskadd, faller inte ens omkull(?). Lite öm i ljumskarna kanske. Kör hemmåt och provbromsar (ordentligt!) och svänger av och ann. Ställer den på centralstödet och rycker i framgaffeln. Allt känns som vanligt! Ja, förutom att jag är lite skakis fortfarande.
Behöver jag vara orolig för att framgaffel, styrkrona eller fälg tagit skada vid en sån här, vad jag tror, minimal sammanstötning?