Krockkudde för MC (Film)

Läste något om det i början utav året. Man får väl hoppas att de lyckas sätta den så att den inte syns så väl, det måste vara estetiskt tilltalande.
Men annars är det ju en ruggigt bra säkerhetsgrej faktiskt:D

Bara hoppas att den kommer på nya hojar snart.
Ett par kilo extravikt för att slippa dö eller sitta i rullstol resten av livet är det värt.

Såg ju faktiskt ut att funka kanon:tummenupp
Jag hade lätt pyntat lite extra för en sån:tuttar

Jag trodde faktiskt inte den skulle fungera så bra.
Även om de har skapat bäst förutsättningar för att det ska fungera så är jag klart imponerad över hur bra den faktiskt var.

Betalar gärna extra för en sådan grej.

R1 wannabe skrev:
2669814 Jag trodde faktiskt inte den skulle fungera så bra.
Även om de har skapat bäst förutsättningar för att det ska fungera så är jag klart imponerad över hur bra den faktiskt var.

Betalar gärna extra för en sådan grej.

Samma tänk som jag har haft...
Har inte haft nån förhoppning om nån säkerhet för hojåkare men man blir positivt överraskad ibland.

Den skyddar inte mot allt men höjer procenten rejält vid frontalkrockar.

Last edited:
Varför kommer man på ngt sådant här 15 år efter att det har funnits installerade i bilar??

dom ville väll ha bort oss från vägarna först. sedan insåg dom att det inte gick så nu har dom börjat försöka göra det säkrare för oss istället..

helt klart en jävligt bra grej.. undrar bara när vajerräckenra skall försvinna också

En riktigt bra grej som enligt filmen verkar funka bättre än jag nånsin trott. Hoppas bara de är billiga att ladda om med tanke på hur ofta den skulle blåsa upp.....

CosmoBob skrev:
2669352 Vad tror ni? Är det något som kommer?

http://www.liveleak.com/view?i=c11a917800
Det är något som helt klart kommer att komma. Tror BMW håller på och förbereder en mc med airbag. Vem annars

CosmoBob skrev:

Det är något som helt klart kommer att komma. Tror BMW håller på och förbereder en mc med airbag. Vem annars! Men jag skulle ju inte köpa dom första varianterna av den för tänk om det blir något fel och den löser ut sig när man kör!

Last edited:
CosmoBob skrev:

Fy faen vad läskigt det var att se provdockan i början. Fick rysningar.

På touringhojarna kan det nog bli aktuellt inom snar framtid men på sport/street? Nja, det dröjer nog.

Borde ju för längesedan ha varit ABS möjlighet på alla nya hojar också tycker man.

Är det vi köpare som motverkar måntro?

Guldwingen har det till -07. Vet ej om det är tillval eller standard. Men är Wingen en mc eller bil?

ser ut som att det e kronjuvelerna som får en hel del av smällen men det brukar lösa sig efter ett par jämnfotahopp så går det bara att gömma den i desajnen e det en bra liten livräddare

iofs bra och mjukt I LÅGA FARTER men det e ju ingen som kör under 200 km/h på det här forumet, och då hjälper det inte mkt:D :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT