Krocken i Boarp..

En massa Volvo och så en Audi (den var det lite synd om), tja det kunde varit värre :D

Snacka om flygtur för att lyckas med något sådant...

Nog för att italienska vägen är krokig, men det ska rätt mycket fart till för att åstadkomma nå´t sånt.

Fritt saxat från HD.

Enligt polisen var en anledning till den hätska stämningen på platsen det faktum att det var bilar av exklusivare modell som skadades. :va

Helt otroligt att ingen blev skadad då det verkar ha gått ordentligt fort.

http://hd.se/skane/2010/05/15/sex-bilar-i-krock-vid-boarps/

Tycker det här spelar lite mer roll i det hela...

"Det rådde lynchstämning på platsen och på lördagskvällen hade personerna inte kunnat höras då berusningen var allt för hög."

Vetefan om jag hade kunnat tygla mig själv om nån idiot kvaddar bilar på det viset och är så fulla att de inte ens kan höras av polisen... och jag är inte en våldsam person.

"Det rådde lynchstämning på platsen och på lördagskvällen hade personerna inte kunnat höras då berusningen var allt för hög."

Vetefan om jag hade kunnat tygla mig själv om nån idiot kvaddar bilar på det viset och är så fulla att de inte ens kan höras av polisen... och jag är inte en våldsam person.

Polisen får väl inte hålla förhör med onyktra/fulla människor :va

Så de kunde lika gärna druckit 2 öl var.

Inte jag heller men är frågande varför HD skriver på det viset.

Klart att folk är upprörda när det bara är en otrolig tur som förhindrar en katastrof.
Har kört där några gånger och det måste ha gått ordentligt fort.

Som sagt klippet var bara en undran över polisen uttalande och varför man öht säger så till pressen.

Ofasen, det var det som det gigantiska pådraget genom Båstad berodde på :confused:

Med den mängd ambulanser som åkte igenom trodde man att alla bilar hade folk vid ratten.
Gott att ingen oskyldig kom till skada.

Personen som körde bilen har erkänt. Framgick i media igår. Undra hur försäkringsbolagen kommer att ställa sig. Det vet var ju en hel del skador av bilderna att döma och föraren rejält onykter enligt artiklarna. Det är väl ett sådant fall där man tycker att föraren borde få ta på sig alla kostnaderna. Man kan ju hoppas att försäkringsbolagen statuerar ett exempel.

Lyckligtvis skadades ingen allvarligt. Det är huvudsaken. Skulle kunna gått illa det här.

Personen som körde bilen har erkänt. Framgick i media igår. Undra hur försäkringsbolagen kommer att ställa sig. Det vet var ju en hel del skador av bilderna att döma och föraren rejält onykter enligt artiklarna. Det är väl ett sådant fall där man tycker att föraren borde få ta på sig alla kostnaderna. Man kan ju hoppas att försäkringsbolagen statuerar ett exempel.

Lyckligtvis skadades ingen allvarligt. Det är huvudsaken. Skulle kunna gått illa det här.

Du kan lugnt räkna med att försäkringsbolaget som får stå för fiolerna regressvis kommer att återkräva rubbet av skadevållaren, alltså föraren av bilen. Hans ekonomiska framtid är mörk. Mycket mörk.

Du kan lugnt räkna med att försäkringsbolaget som får stå för fiolerna regressvis kommer att återkräva rubbet av skadevållaren, alltså föraren av bilen. Hans ekonomiska framtid är mörk. Mycket mörk.

Känns tryggt att veta. Är man så dum att man sätter sig i bilen onykter och dessutom kör så illa förtjänar man inte silkesvantarna. Hur gamla var grabbarna? Gissar på 20 års åldern.

Det är rätt vanligt att folk kör onyktra trakterna runt Båstad, precis som på många andra håll i landet med mindre samhällen och landsbygd. Risken att åka fast är näst intill obefintlig och det vet man om.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park