Krockar/smällar med moped/scooter

Jättebra att du tar ett varv med ungdommerna..

Statistik hittar du sannolikt på VV.se under Moped-OLA
Sen kommer det troligen en text med en del links upp på SMCs hemsida under veckan - under en punlkt som jag gissar hettar National MC & Moped Strategi..

:)

http://www.youtube.com/watch?v=c5ggjztswmQ

orkar inte youtube fixa skiten för lyckas ändå aldrig :$.

Borde vara bra för ditt ändamål men kanske är för grov för vissa att se ?
Där får man reda på allt som hänt med honom och hur allt gick till

Ouch, det där var en riktigt rörande video. :(

Många bra tips annars här i tråden, men jag tror att du verkligen bör lyssna på N.Blomqvist.

Jag arbetar med trafikutbildning av ungdomar på EU-moped, och en sak jag har lärt mig är att man ALDRIG ska visa eller berätta något som man inte vet slutet på.

Du kommer att bli bombarderad med frågor om allt från hur det gick för mopedföraren i olyckan till vad det var för fabrikat på mopeden.

Har du inte en hel story, med ett facit i hand, där du kan redogöra för vad mopedföraren i filmen fick för skador och om han blev återställd eller invalidiserad, så låt bli...

Olyckor i ett annat land har dessutom sällan den effekt man skulle önska, för det vet ju alla att just i utlandet, där är alla idioter, och det där skulle ju aaaaldrig kunna hända här.

OK, det låter riktigt. Tack.

Den här kanske är lite väl :näsblod

Känsliga tittare varnas!

[YOUTUBE-ID]VmhnPNk11ZU[/YOUTUBE-ID]

Smaskig!

Last edited:
har för mej att det skall finnas en sida som heter nåt i stil med: live to ride, ride to die.... googla så får du nog fram den... riktigt otäcka bilder....

Lycka till! för det kommer inte bli lätt för dej...
Va själv i moppträsket för ett par årsedan.
Både med inte helt ovanligt att alla som åkte moppe på skolan fick samlas och både rektorn och nån tjurig polis stod och skällde på oss och försökte förklara farorna med att åka trimmat osv.

Självklart så stog man där och småflinade lite och ställde uppkäftiga frågor till polisen och sa emot hans argument.

Få dom att använda skyddshandskar och jeans är kanske inte så lätt, tro iofs inte det är så viktigt när man åker moppe heller.
Men försök och få det se racigt ut, då kommer dom garanterat skaffa det.

Lycka till! för det kommer inte bli lätt för dej...
Va själv i moppträsket för ett par årsedan.
Både med inte helt ovanligt att alla som åkte moppe på skolan fick samlas och både rektorn och nån tjurig polis stod och skällde på oss och försökte förklara farorna med att åka trimmat osv.

Självklart så stog man där och småflinade lite och ställde uppkäftiga frågor till polisen och sa emot hans argument.

Få dom att använda skyddshandskar och jeans är kanske inte så lätt, tro iofs inte det är så viktigt när man åker moppe heller.
Men försök och få det se racigt ut, då kommer dom garanterat skaffa det.

Visst.
Men, det är kul och bra för mig och min racing att vara ute och "görabragrejor". Dessutom skadar det iaf inte. Och jag gör det på min arbetstid.:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back