Krockade med fågel.

Fan synd att du inte hittade fågeln Jag menar det e ju grill-tider nu Man kanske skulle ge sig ut en sväng å leta innan nån annan tar den Det vore ju snopet :( Ne men allvarligt all heder till dig att du åkte å kollade

Polaren mosade en stor vit rakkare med sin 959a när vi körde mot piteå.. Han låg då i 299 på mätaren å jag på laglydiga 90 såklart! ;) Var bara blod å snusk kvar på både han å hojjen! Blää!

Det här var droppen, nu säljer jag hojen. Efter att ha läst alla trådar som kommer upp med jämna mellanrum om den här typen av dödsfall inser jag att risken är stor att jag själv snart drabbas. Vem vet, kanske blir det imorgon på vägen till jobbet? Hojåkandet saknar plötsligt mening, det känns tomt när man sätter sig på hojen. Bara för att jag klarat mig hittils betyder inte att jag kan undvika fågeldöden.

Vakna upp, liemannen står kanske alldeles runt knuten!

Nej nu bannemig lägger jag ut en annons.

:angel R.i.P liLLA FågCkel blå :kryckor :nurse

Det kan ha varit en Kärrhök. Dom är ganska stora och lite slöa. Klippte en sån med bilen för några år sedan. Fågelkräket flög rakt upp 30 m av smällen och ramlade ner bara för att träffas av en Volvo som jag mötte varvid han fick en till resa rakt upp. Den bedömde jag som stendöd :näsblod så jag kollade aldrig....... Men jäklar vad det small i taket. Jag duckade inuti bilen, det är ju bara plast i en sonett.:D

Tackar.
Jag har kört över ett par katter med bil tidigare.
Då har jag stannat direkt.
den ena gången fick vi (vi var flera i bilen då) avliva den direkt med domkrafen som verktyg och sedan gå till bongården för att berätta. (ingen trevlig upplevelse).
Den andra gången hörde jag bara en lätt duns och nitade efter detta.
Gick ur och letade men hittade inget.
Gick till närmaste hus och förklarade läget så att dom vet vad som hänt om de saknar någon katt (detta var inte heller särskilt roligt).

Man sitter tydligen som i en liten skyddad bubbla i en bil och blir därför inte lika illa berörd som om man jämför med mc.

:rofl
Du är ju värsta avlivningsmaskinen ju. Animal enemy no.1. Fåglar, katter... :yoparty

Minns Seinfeld säsong 9 "The Merv Griffin Show,"

När George råkar köra över ett par duvor. Jerry och George diskuterar senare detta ang. att fåglar har en "deal" med männiksor: "they get out of the way of our cars, we look the other way on statue defecations"

George: -"these pigeons broke the deal. I will not accept the blame for this!"

-We had a deeeal!!! :hihi :fakta :6surkart

Har varit nära att klippa en trana som stod still på vägen iår...
Lyckades väja för den dock....f-n vad stora dom är.
I nog hög hastighet torde en domherre kunna orsaka en allvarlig olycka.
(Hastigheten översteg de lagstadgade 90 kan tilläggas).

d1ce också NT bo har nockat en pippi men den va inte så stor, jag själv har duckat för en pippi på motorvägen innan avfarten till Uppsala å rimbo på vägen hem till NT.. så de verkar vara några flygar ess till pippis som vill utmana ödet hemma i NT tror ja..

Även jag Norrtälje bo, klipte en kråka eller kaja vid stockholmvägen nära flygis. :näsblod

Hoppas det var en kaja, det finns ju så många här i byn. :tungan

Såg att ditt inlägg var från förra året, tycker dock att vi siktar på kajorna här i byn. :D

Last edited:
Fåglar är ganska "otåliga" vad det gäller kollisioner så den gick nog garanterat åt..tyvärr. Har själv tagit en fågel som blev som en dunboll som exploderade och studsade väck, med kåpglaset på en hoj, en fågel tog jag med högerhanden, aj det gjorde ont..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman