krock på sveavägen

amfibiesoldat

Sergeant
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Honda CB600F -09
Har suttit och läst här ett tag och tänkte att nu kanske det är dags och skriva nåt, så varför inte berätta om min krock som inträffade idag på sveavägen kl08.00 i morgonrusningen.

Skulle till jobbet, kör bakom en posten-bil i yttrefilen precis efter korningen kungsgatan, och så börjar bilen svänga in i filen för vänstersväng in på olofpalmesgata. Så jag kör vidare bakom honom och inväntar att han ska fullfölja sin sväng till vänster då han plötsligt tvärnitar. Jag märkte direkt att jag var i för hög fart för att bromsa in så jag svänger hastigt till höger men lyckas inte köra om honom på utsidan och tar i hans högra kant och tappar balansen.

Sen vaknar man upp på marken och fick sig en världens tankeställare. :)

Ouch! Hoppas att det gick bra ändå.
Jag kör själv som en dåre på Sveavägen! En tidsfråga innan man smäller själv.

Har gjort i stort sett samma sak, på Sveavägen, i korsningen efter Kungsgatan klockan 8 på morgonen!
Lastbil (lätt) som av någon anledning väljer att tvärnita på gult ca 1 meter ute i korsningen. Det var blött 5+, låg lite för nära, tänkte smita över i högerfilen, men där ligger en volvo som absolut inte tänker släppa förbi mig och sen var lastbilen helt plötsligt väldigt mycket större.
La mig ner för att inte köra direkt in i lasbilen. Krossad toppkåpa och repor.

Undvik lastbilar inne i stan, man ser inte vad som händer framför dem, nästan lättare att försöka köra över dem än att köra runt.

Du fick inga skador?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...