Krock med stulen hoj..

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=233484

Eller:
Mc-killar krockade - gripna för stöld

Kvart över sju på fredagsmorgonen krockade två unga män på en mc med en bil på Hisingen. Men när de vägrade åka med i ambulansen blev de i stället gripna - misstänkta för stöld.

När larmet om olyckan kom skickades både polis, räddningstjänst och ambulans till Herkulesgatan, där motorcykeln kört ihop med en personbil.
Enligt de första rapporterna hade mc-föraren hamnat under personbilen.

Men de båda unga männen, födda 1977 och 1980, som åkte på motorcykeln verkade oskadda. Ambulanspersonalen ville ändå föra dem till sjukhus för kontroll, men männen vägrade följa med.

Då började polisen titta närmare på den kraschade motorcykeln. Det hela slutade med att mc-killarna greps och fördes till polisen på Hisingen för förhör. Enligt polisens länskommunikationscentral är de misstänkta för stöld alternativt häleri.

Kan tjyvar aldrig köra hoj?? Det verkar som om var och varannan "MC-lånare" vurpar eller krockar. Hoppas bara att de förnimmer ordentligt med smärta vid olyckan...

Ankan skrev:
Kan tjyvar aldrig köra hoj?? Det verkar som om var och varannan "MC-lånare" vurpar eller krockar. Hoppas bara att de förnimmer ordentligt med smärta vid olyckan...

näe det verkar inte bättre...men snackar man med dom själv så är dom bättre på att köra än rossi. har träffat på en hel del puckon...den senast påstod att han mycket väl kunde själa min hoj som är utrustad med imobiliser "det är bara att koppla lite " sa han. tur att man inte behöver byta hela cdi-boxen då om man slarvar bort sina kodade nycklar :tungan

...synd att (om de nu är) tjuvarna inte skadade sig mera ordentligt! Bra däremot att farbror blå gjort sitt jobb.

Farbrordane skrev:
näe det verkar inte bättre...men snackar man med dom själv så är dom bättre på att köra än rossi. har träffat på en hel del puckon...den senast påstod att han mycket väl kunde själa min hoj som är utrustad med imobiliser "det är bara att koppla lite " sa han. tur att man inte behöver byta hela cdi-boxen då om man slarvar bort sina kodade nycklar :tungan

man får ju bara höra om dom klantiga.....
sen finns d ju riktiga tjuvar som har en "anledning" att sno en hoj.

anledning= har en beställning gör något vettigare med den än att crasha eller köra sönder den... om man ska se det från en tjuvs synvinkel
hoppas ni förstår tanken

hällre att min stulna hoj hamnar hos någon som ger den kärlek igen, istället för att nån förorts fjortis kör sönder den.

dsoders2 skrev:
man får ju bara höra om dom klantiga.....
sen finns d ju riktiga tjuvar som har en "anledning" att sno en hoj.

anledning= har en beställning gör något vettigare med den än att crasha eller köra sönder den... om man ska se det från en tjuvs synvinkel
hoppas ni förstår tanken

hällre att min stulna hoj hamnar hos någon som ger den kärlek igen, istället för att nån förorts fjortis kör sönder den.

vad är skillnaden?? Hojjen blir ju fortfarande stulen oavsett vilken idiot som "behåller" den. Det är ju fortfarande ägaren som blir drabbad. Jag skiter totalt i vem som stjäl min hoj - oavsett ska dom :machinegu för min säsong blir förstörd och det är jag som måste punga ut med cashen för självrisk m.m. Har man inte råd att skaffa sig en egen hoj ska man skita i det. : Man ska rätta mun efter matsäck.

Sen undrar jag då, är du tjuv? Eftersom du vill att "vi" ska se det från tjuvens synvinkel...

Ducati for life skrev:
vad är skillnaden?? Hojjen blir ju fortfarande stulen oavsett vilken idiot som "behåller" den. Det är ju fortfarande ägaren som blir drabbad. Jag skiter totalt i vem som stjäl min hoj - oavsett ska dom :machinegu för min säsong blir förstörd och det är jag som måste punga ut med cashen för självrisk m.m. Har man inte råd att skaffa sig en egen hoj ska man skita i det. : Man ska rätta mun efter matsäck.

Sen undrar jag då, är du tjuv? Eftersom du vill att "vi" ska se det från tjuvens synvinkel...

det var bara mitt tycke bäst var om ingen stal nått överhuvud taget men det drömsenariot kan man ju bara drömma om.

meningen bakom det hela var... om man inte tjänar pengar på att sno något utan tar sig vatten över huvet och crashar det man snor... ska man nog se sig om efter en ny karriär...

om jag är tjuv?
är du en älg?
förmodligen är svaret samma på båda

jag råkade ut för några jävla moppefuckon när min hoj bara var 93 mil gammal. försökte sno hojen genom att köra en skruvmejsel eller nåt sånt i tändningslåset. man blir så jävla trött. jag hade både skivbromslås å imobilizer :huvet

dsoders2 skrev:
det var bara mitt tycke bäst var om ingen stal nått överhuvud taget men det drömsenariot kan man ju bara drömma om.

meningen bakom det hela var... om man inte tjänar pengar på att sno något utan tar sig vatten över huvet och crashar det man snor... ska man nog se sig om efter en ny karriär...

om jag är tjuv?
är du en älg?
förmodligen är svaret samma på båda

...va hur visste du att jag är en älg :tungan .
Visst jag kan kanske förstå ditt resonomang - men jag håller verkligen inte med. Jag tycker dessutom det är ännu värre om man snor för att tjäna cash på det. Då är man verkligen yrkeskriminell = tragiskt! Men vi är ju överens om att det bästa vore att ingen stal något... :yoparty Men jag vet verkligen inte hur jag reagerat om jag kommit på dom som tog min hoj. :fatta! När jag haft inbrott i bilen brydde jag mig inte lika mycket - bara bilstereo för 30 - 40 papp! Men bågen ... den ska fan ingen peta på :kulspruta ... Jaglider verkligen med domsom fått sina "bebisar" stulna - de e så jävla mktt mek innan man kan få komma ut o njuta på asfalten igen. Och för många kan det innebära en slutkörd ekonomi = kanske inte ens ha råd med självrisken... Hur som helst ska jag sluta babbla nu. :tomten

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park