Kris!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
För att klargöra alla saker som kommer att beröras i denna tråden börjar jag med bakgrunden.

Jag läser vid Halmstad Högskola och har gjort det i ett år. Nu om 11 dagar kommer den årliga nollningen gå av stapeln igen. Nollningen är erkänd som en av de bästa i Sverige. Jag kommer att vara en trevlig filur som kallas för kulturkungen. KK kommer att åka omkring på en gul moped, detta året en Puch Montana. Nu kommer helt enkelt moppefrågan:

Den funkar som en påse skit, jag måste verkligen ha en ny förgasare. Är det någon som sitter på en förgasare till en PUCH Montana, eller annan PUCH som kan tänkas passa?! Det är verkligen kris, nollningen är snart igång, och jag har ingen fungerande moppe.

Snälla moderator, detta är ingen moppefuckotråd, bara ett rop på hjälp! Allting fallerar om jag inte får tag på en ny förgasare. Givetvis har jag sökt på andra ställen än endast här, det är ändå stor chans att räddningen finns bland våra underbara medmänniskor på SH.

Tack för att tråden får ligga kvar, samt att du/ni ädla människa orkade läsa såhär långt. Har du även en förgasare kommer jag prisa dig till skyarna!

:Bugar

/Henrik - Filuren som är på bilden, han ska jag vara.

Last edited:
Börjar bli svårt att få tag på delar till Puch... enda tipset jag har är Moped City Helsingborg 042-235025.

Har varit o handlat puch-prylar på en butik/verkstad som heter Pero i Malmö. Jag har tyvärr sålt alla mina puch-prylar, dock har jag en splirr ny dämpare till en florida, ngn som vill köpa? :)

Ädit: Underskatta dock inte gamla lokala cykelaffärer, det kan finnas sånt i någon gammal låda. Är det förresten fel på HELA förgasaren? Låter lite udda? Vad är det för förgasartyp, det kan ju hända att det finns ngn annan moppe med likadan fugg?

Last edited:
Jag kanske har en du kan få låna. :gnissla
Det är till en Puch Nevada, dom är väl ganska lika Montana?
12mm som är uppborrad 2 mm! :hihi ( :rolleyes: )

Tjet skrev:
Jag kanske har en du kan få låna. :gnissla
Det är till en Puch Nevada, dom är väl ganska lika Montana?
12mm som är uppborrad 2 mm! :hihi ( :rolleyes: )
Jag lånar till ett pris, inga problem!!!

Det är ett stort HÅL i denna förgasaren jag har nu, samt att bränsleinmatningsnippeln är kass, gängpaj om man säger så!!!

Skicka ett sms eller ring 0704380546... Jag är i Götet under morgondagen! Jag lånar gärna, självklart får du ersättning!

hållundan skrev:
Jag lånar till ett pris, inga problem!!!

Det är ett stort HÅL i denna förgasaren jag har nu, samt att bränsleinmatningsnippeln är kass, gängpaj om man säger så!!!

Skicka ett sms eller ring 0704380546... Jag är i Götet under morgondagen! Jag lånar gärna, självklart får du ersättning!

Mohaha, och jag som behöver lite kosing. Perfekt! :D
Vart och när skall den levereras? Skall in till liseberg imorn, så bestäm tid och plats. Du bestämmer ett pris, så tar jag det. Men går den sönder får du betala nypris! :tummenupp :rofl

Tjet skrev:
Mohaha, och jag som behöver lite kosing. Perfekt! :D
Vart och när skall den levereras? Skall in till liseberg imorn, så bestäm tid och plats. Du bestämmer ett pris, så tar jag det. Men går den sönder får du betala nypris! :tummenupp :rofl
Har du ett nummer jag kan ringa dig på?

har lite brådis nu... Skicka med PM, så ringer jag dig imorgon runt 10-11, okej?

hållundan skrev:
Har du ett nummer jag kan ringa dig på?

har lite brådis nu... Skicka med PM, så ringer jag dig imorgon runt 10-11, okej?

Men vi måste ju se så att den passar. är det en sån liten klump med en liten snabel fram?

Ring mig på 0703790285, men inte för fort. måste leta upp mobilen först :D

edit: måste iväg och bada + sånt nu. men skriv här ifall den ser ut att vara av intresse så tar jag med den in till götet imorn. :tomten

Bifogat

• förgasare.jpg
    förgasare.jpg
    32.5 KB · Visningar: 99
Last edited:
Nu är den monterad å klar! Funkar kalas... Enda som är strul nu är att det inte kommer nån soppa genom "ON" på kranen, endast på "RES", vetefan om det inte är massa kajkad skit i tanken eller nått, orkar nog inte göra rent den heller. Kranen är ogay, den hade jag isär förut, men göra rent tanken inuti orkar jag nog fan inte...

Men som sagt, jävla tack!

UrbanTiger skrev:
Förmodligen en propp inne i själva kranen eller röret som sticker upp om du nu bara har haft loss den och rensat filtret.
Funkar det på reserven så pilla inte isär skiten så det blir hopplöst läck :huvet
SKa jag bara tjöra vidare med reserven då som om inget har hänt månntro?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard