Kris i SMC Stockholm

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Eller kan det bero på att det arbete som styrelsen lägger ner bara kritiseras och att det inte finns utrymme för att begå misstag när man sitter i SMC Stockholms styrelse? Det är ju av den anledningen som nuvarande styrelse har valt att lämna sitt uppdrag, man orkade inte med det ständiga tjafs som man utsattes för. Ingen vill sitta i en styrelse som det ständigt hackas på...

Jag hoppas att man får en styrelse som fungerar och som är fläckfri och så kompetent att de inte begår några misstag.

Vad är det för misstag som gjort?

Kan inte de som klagar ta sitt ansvar och hoppa in i styrelsen nu då så vi får se om det kan göra ett bättre arbete.

Jag orkar tyvärr inte dra upp det igen för jag är så less på allt tjafs som varit. Allt finns i SMC Stockholm forum för den som vill läsa.

För egen del så har allt tjafs som varit resulterat i att det inte ens har varit kul att köra hoj i slutet av säsongen.

Last edited:
Trisst att de är så igen, men dom som gnäller kan ju ställa upp då å vissa hur man ska sköta allt.

Lycka till.

Men det var väl ett fasligt gnällande. Jag trodde det hade gnällts färdigt nu, men varje chans tas att fortsätta att gnälla.

Om man inte tål kritik, ska man inte sitta på en styrelsepost.

Om man bemöter kritiken sakligt istället för att försöka tiga ihjäl den och sedan, när de som ställt frågorna/kritiserat väntat tillräckligt länge på svar och blir irriterade börjar gnälla över att man inte får jobba ifred, skulle resultatet bli annorlunda.

Om man inte kan ta hjälp utifrån/råd från mer erfarna när det knakar i fogarna, utan fortsätter att tiga ihjäl allt, då blir det mycket större och oroligare än det behöver vara.

Det gnälls till och med i verksamhetsberättelsen som skickats ut inför årsmötet, det är helt otroligt.

SMC Sthlm består av 11 000 medlemmar, varav ca 9000 av dessa inte är klubbanslutna (var så förra året iaf) och det finns massor att göra för alla sorters människor. Det krävs dock kommunikationsförmåga och -vilja och massor av ork och tid för att göra ett till synes otacksamt och ytterst obetalt arbete. I förlängningen vet man ändå att man gör det för att man brinner för det och för att man vill göra något bra för hojkollektivet.

Grejen är den att det ÄR övervägande roligt att jobba i styrelsen för det här stora distriktet.

Last edited:
Ha ha ha... När jag skrev det där så undrade jag hur lång tid det skulle ta innan du svarade :tummenupp

Kram på dig, Kjelle. Jag tycker det är synd att du inte orkar stanna kvar.
Kram på dig också Yasha! :tummenupp

Jag orkar inte för att det blir för mycket pga vissa omständigheter på jobbet som i sig gör mig galen. Att det sedan har varit som det har varit när jag suttit i styrelsen så blir det för mycket totalt sett och bägaren är mer än överfull... Jag trodde att det skulle bli kul att sitta i styrelsen och såg verkligen fram emot det, men så blev det tyvärr inte.

jag försöker inte verka viktig här men jag tror inte någon blir speciellt sugen att söka, inte ens ge förslag till lämplig person när man ser den här diskussionen och bara anar vad som ligger bakom...

jag försöker inte verka viktig här men jag tror inte någon blir speciellt sugen att söka, inte ens ge förslag till lämplig person när man ser den här diskussionen och bara anar vad som ligger bakom...

Instämmer. Det var ett onödigt och okonstruktivt inlägg av mig som skrevs i vredesmod så jag har tagit bort det. (Ber om ursäkt till de som redan hunnit läsa det.)

Vad medlemmar av den avgående styrelsen har för agenda vet jag tyvärr inte eller hur det är tänkt att hjälpa SMC Stockholm i stort.

Tyvärr ser det idag ut som om valberedningen inte ställer ett förslag på lördag utan lämnar frågan öppen till mötet. Kan bli intressant på lördag. :banana

Kan det bero på avståndet mellan SMC och medlemmarna ????????????

Det väl kanske inte alltid man känner att dom representerar mig
eller det kanske är därför man skall sätta sig i styrelsen
eller att hojåkare i tokholm har annat för sig

Jo, jag tror att du slår huvudet på spiken här. När vara mindre än 20% av SMC-medlemmarna är klubbanslutna så är det ännu viktigare att distriktet syns även för dem.

Last edited:
Lime, jag tycker att det var synd att du tog bort inlägget du skrev (jag vet att jag inte får kalla dig för Lime men här gör jag det för att du och andra ska veta vem jag vänder mig till).

Ditt inlägg visade så tydligt vilken ton du och några till haft emot oss i styrelsen och är den största anledningen till att jag slutar. Synd också att du inte står för de personliga påhopp mot mig som du kom med... Att jag är feg och ynklig och springer och gömmer i ett hörn, och en hel del annat som du skrev. Eller du kan väl skriva ut alla de saker du sade till mig i telefonen idag och som jag inte orkade att lyssna på eftersom det inte gick att prata med dig. Det finns ingen anledning för mig att lyssna på det du vräkte ur dig...

Jag är glad att schizophrana och säkert några till hann läsa ditt inlägg så att det är några som kan förstå bakgrunden till varför styrelsen väljer att sluta.

I ditt borttagna inlägg skrev du att det är vi i styrelsen som skriver .... Då vill jag bara påpeka att det jag har skrivit är mina personliga åsikter och inget som styrelsen står bakom.

Jag har också rätt att yttra mig i vilka frågor jag vill precis som alla andra, en rättighet som flera medlemmar använt sig av i SMC:s forum. Eller menar du att jag inte har samma rättighet?

Och till sist så vill jag som alla andra att det ska finnas en styrelse i SMC Stockholm. Men för att en styrelse ska fungera och tycka att det är kul så måste även medlemmarna stötta och hjälpa styrelsen även om de begår något misstag. Vem är den som är så felfri att den har rätten att döma och kasta första stenen? Hjälp till istället för att stjälpa...

Kjelle.
Jag tycker att du har gjort ett kanon jobb i det du har tagit på dig. Trots din situation på jobbet.

Du är faktiskt den enda som försökt vara kommunikativ från styrelsen utåt. Tyvärr så verkar det som om du också är den enda som tagit åt dig trots att vad jag vet och har hört är det INGEN som kritiserat dig för något. Kritiken har varit ämnad för andra i styrelsen.

Situationen blev ohållbar. Ni verkade så gott ni kunde efter avhopp och bråk.

Önskar dig allt gott Kjelle och jag hoppas att du vill komma tillbaka till ett öppet, starkare och mer gemensamt SMC-Stockholm. För du har mycket att bidra med.

Kjelle vad sägs om en bira någon kväll?
//Ezzo

Tack Ezzo!

Vad jag känner just nu för SMC Stockholm så vill jag inte ha med den organisationen att göra för tillfället... Hur det blir framöver återstår att se, om jag vill och om då sittande styrelse vill ha med mig osv. Men just nu, nej tack. Det har inte ens i slutet av sommaren varit kul att köra hoj. Allt som har med hoj att göra har påmint mig om SMC Stockholm och allt bråk man fått utså. Bråk som varit i samma tonläge som Lime hade i sitt inlägg här ovan men som han sedan tog bort (och så kallade han mig feg...).

Det känns inte som att det jag har kunnat bidra med har varit uppskattat, jag vet att du skrivit annat, men det är ändå så jag känner.. De som visat uppskattning är de som varit med på mina touringturer och det kommer jag ev. att köra några av under 2010 också. Men inte för SMC Stockholm räkning utan det blir privata arrangemang. Vill SMC Stockholm ha sådana körningar får de själva ordna det, och jag tror inte att de vill ha min hjälp heller.

Bira säger du? Ja kanske det...

Jodå. Jag tycker Mr E och DanTheMan är lämpliga personer.

Smc

Hejsan

"Gnällhoj.com" !

Har du aldrig varit på Tuvängen
eller Rörken och åkt ? (go-kartbanor)
Där finns ju SMC och jobbar för alla som vill vara med.
Fler banor poppar upp i hela landet.

Sedan att det blir missämja i en styrelse är inte helt ovanligt
men det brukar ju lösas.
Mestadels är det ju roligt och så har man ju möjlighet att
bli insatt i verksamheten
Absolut att rekommendera att vara med en period i sitt liv.
Är ganska utvecklande och man får inblick i vad idiellt arbete vill säga.

Kan det bero på avståndet mellan SMC och medlemmarna ????????????

Det väl kanske inte alltid man känner att dom representerar mig
eller det kanske är därför man skall sätta sig i styrelsen
eller att hojåkare i tokholm har annat för sig

Last edited:
Tänker inte lägga mig i debatten utan vill bara ge mitt stöd till Kjecop, jag har inte hört någon kritik mot dig och jag själv tycker du gjort ett bra jobb.:tummenupp

Öppet brev till Kjell

Lime, jag tycker att det var synd att du tog bort inlägget du skrev (jag vet att jag inte får kalla dig för Lime men här gör jag det för att du och andra ska veta vem jag vänder mig till).

Ditt inlägg visade så tydligt vilken ton du och några till haft emot oss i styrelsen och är den största anledningen till att jag slutar. Synd också att du inte står för de personliga påhopp mot mig som du kom med... Att jag är feg och ynklig och springer och gömmer i ett hörn, och en hel del annat som du skrev. Eller du kan väl skriva ut alla de saker du sade till mig i telefonen idag och som jag inte orkade att lyssna på eftersom det inte gick att prata med dig. Det finns ingen anledning för mig att lyssna på det du vräkte ur dig...

Jag är glad att schizophrana och säkert några till hann läsa ditt inlägg så att det är några som kan förstå bakgrunden till varför styrelsen väljer att sluta.

I ditt borttagna inlägg skrev du att det är vi i styrelsen som skriver .... Då vill jag bara påpeka att det jag har skrivit är mina personliga åsikter och inget som styrelsen står bakom.

Jag har också rätt att yttra mig i vilka frågor jag vill precis som alla andra, en rättighet som flera medlemmar använt sig av i SMC:s forum. Eller menar du att jag inte har samma rättighet?

Och till sist så vill jag som alla andra att det ska finnas en styrelse i SMC Stockholm. Men för att en styrelse ska fungera och tycka att det är kul så måste även medlemmarna stötta och hjälpa styrelsen även om de begår något misstag. Vem är den som är så felfri att den har rätten att döma och kasta första stenen? Hjälp till istället för att stjälpa...

Hej Kjell,

jo, jag står för det jag säger och tycker, men det jag skrev var något som var och är riktat till dig som person. Det var skrivet i vredesmod och innehöll en hel del felaktigheter. Jag insåg att det inte är lämpligt att föra den här typen av personliga diskussioner på ett öppet forum.

Jag förstod det redan efter mötet på Skansbacken och har ansträngt mig för att undvika det beteendet. Ibland har jag inte lyckats.

Allt det du skriver är helt korrekt. Mitt beteende och agerande gentemot dig både i forumet och i telefon gick över gränsen. Till och med låååångt över gränsen, för vad som ens med den bredaste och mest moderata tolkning skulle kunna anses vara normalt god ton. Det är en av orsakerna till att jag raderade inlägget.

Jag tänker lyfta fram en viktig sak du skriver:

"Jag har också rätt att yttra mig i vilka frågor jag vill precis som alla andra, en rättighet som flera medlemmar använt sig av i SMC:s forum. Eller menar du att jag inte har samma rättighet?"

Ja, du har den rätten. Och det anser jag mig också ha. Och det är där pudelns kärna ligger. Jag utnyttjade den rätten på ett klumpigt och korkat sätt och det skapade konflikt, sårade känslor och en oerhörd massa osämja och dåligt humör. Det fick personer som jag faktiskt i grunden tycker om och respekterar att vända sig mot mig och ta tydligt avstånd från mig. Samma sak har hänt igen och vid ett väldigt olyckligt tillfälle. Jag borde ha lärt mig redan förra gången men nej. Med rättigheter kommer också skyldigheter. T.ex. borde jag redan innan jag började skriva funderat på hur det jag skriver kan tolkas av mottagaren.

Det citerade inlägget och ditt svar till Ezzo fick mig rejält förbannad igår och jag hade ett mycket kryddigt svar skrivet men valde att sova på saken. Detta gjorde då att dina inlägg istället blev en mycket stark väckarklocka som har fått mig att fundera på vad jag håller på med egentligen och hur (ursäkta svordomen) in i helvete korkat och självdestruktivt jag agerar.

Det finns egentligen ingen orsak alls för dig att ens försöka förstå eller acceptera min ursäkt, men jag tänker ändå officiellt, ärligt och uppriktigt be dig Kjell om ursäkt både för mitt beteende på forumen i våras och den senaste veckan och framför allt för mitt agerande i telefon igår.

Jag hoppas att du vill och kan ta dig tid att slå en signal till mig, jag vet att du har mitt nummer. Då kan vi föra ett vuxet och sansat samtal om mitt agerande och du kan få lite mer information som gör att du kanske kan få en förståelse för vad som hände igår.

Från början skrev jag det här inlägget som ett PM till dig, men jag hoppas ändå att du har förståelse för att jag väljer att svara öppet så att alla kan läsa det. Om inte så förstår jag om du ber en moderator att ta bort det.

Med det gräver jag ner stridsyxan igen och kommer att ägna den närmaste tiden till lite andra saker än forum.

Högaktningsfullt,

Ove "Lime" Lindström

Utan att ha någon som helst kännedom om bakgrunden, måste jag bara få berömma Lime för denna öppna ursäkt till Kjelle. Snyggt gjort!:tummenupp

Hoppas även att det ordnar sig med styrelse inom SMC Stockholm, för det vore ju milt sagt olyckligt om avdelningen inte finns för att arrangera en massa bra bandagar för oss även nästa sommar!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show