Öppet brev till Kjell
Lime, jag tycker att det var synd att du tog bort inlägget du skrev (jag vet att jag inte får kalla dig för Lime men här gör jag det för att du och andra ska veta vem jag vänder mig till).
Ditt inlägg visade så tydligt vilken ton du och några till haft emot oss i styrelsen och är den största anledningen till att jag slutar. Synd också att du inte står för de personliga påhopp mot mig som du kom med... Att jag är feg och ynklig och springer och gömmer i ett hörn, och en hel del annat som du skrev. Eller du kan väl skriva ut alla de saker du sade till mig i telefonen idag och som jag inte orkade att lyssna på eftersom det inte gick att prata med dig. Det finns ingen anledning för mig att lyssna på det du vräkte ur dig...
Jag är glad att schizophrana och säkert några till hann läsa ditt inlägg så att det är några som kan förstå bakgrunden till varför styrelsen väljer att sluta.
I ditt borttagna inlägg skrev du att det är vi i styrelsen som skriver .... Då vill jag bara påpeka att det jag har skrivit är mina personliga åsikter och inget som styrelsen står bakom.
Jag har också rätt att yttra mig i vilka frågor jag vill precis som alla andra, en rättighet som flera medlemmar använt sig av i SMC:s forum. Eller menar du att jag inte har samma rättighet?
Och till sist så vill jag som alla andra att det ska finnas en styrelse i SMC Stockholm. Men för att en styrelse ska fungera och tycka att det är kul så måste även medlemmarna stötta och hjälpa styrelsen även om de begår något misstag. Vem är den som är så felfri att den har rätten att döma och kasta första stenen? Hjälp till istället för att stjälpa...
Hej Kjell,
jo, jag står för det jag säger och tycker, men det jag skrev var något som var och är riktat till dig som person. Det var skrivet i vredesmod och innehöll en hel del felaktigheter. Jag insåg att det inte är lämpligt att föra den här typen av personliga diskussioner på ett öppet forum.
Jag förstod det redan efter mötet på Skansbacken och har ansträngt mig för att undvika det beteendet. Ibland har jag inte lyckats.
Allt det du skriver är helt korrekt. Mitt beteende och agerande gentemot dig både i forumet och i telefon gick över gränsen. Till och med låååångt över gränsen, för vad som ens med den bredaste och mest moderata tolkning skulle kunna anses vara normalt god ton. Det är en av orsakerna till att jag raderade inlägget.
Jag tänker lyfta fram en viktig sak du skriver:
"Jag har också rätt att yttra mig i vilka frågor jag vill precis som alla andra, en rättighet som flera medlemmar använt sig av i SMC:s forum. Eller menar du att jag inte har samma rättighet?"
Ja, du har den rätten. Och det anser jag mig också ha. Och det är där pudelns kärna ligger. Jag utnyttjade den rätten på ett klumpigt och korkat sätt och det skapade konflikt, sårade känslor och en oerhörd massa osämja och dåligt humör. Det fick personer som jag faktiskt i grunden tycker om och respekterar att vända sig mot mig och ta tydligt avstånd från mig. Samma sak har hänt igen och vid ett väldigt olyckligt tillfälle. Jag borde ha lärt mig redan förra gången men nej. Med rättigheter kommer också skyldigheter. T.ex. borde jag redan innan jag började skriva funderat på hur det jag skriver kan tolkas av mottagaren.
Det citerade inlägget och ditt svar till Ezzo fick mig rejält förbannad igår och jag hade ett mycket kryddigt svar skrivet men valde att sova på saken. Detta gjorde då att dina inlägg istället blev en mycket stark väckarklocka som har fått mig att fundera på vad jag håller på med egentligen och hur (ursäkta svordomen) in i helvete korkat och självdestruktivt jag agerar.
Det finns egentligen ingen orsak alls för dig att ens försöka förstå eller acceptera min ursäkt, men jag tänker ändå officiellt, ärligt och uppriktigt be dig Kjell om ursäkt både för mitt beteende på forumen i våras och den senaste veckan och framför allt för mitt agerande i telefon igår.
Jag hoppas att du vill och kan ta dig tid att slå en signal till mig, jag vet att du har mitt nummer. Då kan vi föra ett vuxet och sansat samtal om mitt agerande och du kan få lite mer information som gör att du kanske kan få en förståelse för vad som hände igår.
Från början skrev jag det här inlägget som ett PM till dig, men jag hoppas ändå att du har förståelse för att jag väljer att svara öppet så att alla kan läsa det. Om inte så förstår jag om du ber en moderator att ta bort det.
Med det gräver jag ner stridsyxan igen och kommer att ägna den närmaste tiden till lite andra saker än forum.
Högaktningsfullt,
Ove "Lime" Lindström