Kriminaltråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl en spännande rubrik?
Jag håller på med en doktorsavhandling om piratkopierade programkort för digitalboxar. Fenomenet är synnerligen kriminellt och jag har fått medel av BRÅ och RPS för avhandlingen.
Jag önskar nu komma i kontakt med någon som kan och vill tillverka dessa illegala programkort mot ersättning, naturligtvis bara för en intervju med den kriminelle.

Bra tips belönas!*

*=antingen får ni stå på min buddy-list en vecka eller så skickar jag vänliga PM.

morlock skrev:
Jaha, vad har du skaffat för box nudå som du vill "sno tv" på?

Piratkopieringen kommer väl att minska i takt med att kodningen blir svårare att knäcka, och dramboxarna blir billigare och bättre.....

Då har man ju "rätt" att ringa och gnälla om det inte funkar heller....

GuW skrev:
Piratkopieringen kommer väl att minska i takt med att kodningen blir svårare att knäcka, och dramboxarna blir billigare och bättre.....

Då har man ju "rätt" att ringa och gnälla om det inte funkar heller....
Min uppfattning är att piratkort är väldigt sälsynta (! :hihi) idag...

Hmmm, är det inte omöjligt i dagsläget med sådana kort? Pm'a mig om det inte är det....

Omöjligt? Svårare och svårare? Sicket svammel. Piratkopierarnas tekniker och tricks växer minst lika snabbt som alla tillverkares antipirattekniker. Det är sen gammalt.

Markus varför gör du inte som vi nymodiga förresten? Dvs tar hem allt man vill se från internet. Eller är du en sån här dåre som måste ha en massa sport och vill sitta och sappa mellan kanalerna?

Last edited:
honkiie skrev:
Omöjligt? Svårare och svårare? Sicket svammel. Piratkopierarnas tekniker och tricks växer minst lika snabbt som alla tillverkares antipirattekniker. Det är sen gammalt.

Nja, där håller jag faktiskt inte med, det har blivit svårare och svårare att få tag på piratkort, och till några av systemen är det i dagsläget omöjligt.

Så nu liggerr trenden mer mot att folk delar på ett kort genom att använda sk dreamboxar, eller kortdelare.

Jag är ingen expert på området eftersom jag själv har kabeltv, grundutbud, och inte har några planer på att utöka utbudet heller, jag pallar helt enkelt inte att ha fler dockusåpor med grinande silikonbimbos att zappa förbi...

Jag har en bekant däremot som har hållit sig i framkant av piratkortsmarknaden, fast nu har han gett upp och skaffat sig ett liv....

honkiie skrev:

:lol Jaa, halledaa allså.

honkiie skrev:

DVD Jon :)

On January 8, 2006, Johansen revealed his intent to hack the encryption of Next-Generation DVD encryption, AACS. It appears that Johansen is aiming for a winter 2006/2007 release of a circumvention application.

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_Jon

Markus skrev:
Det är väl en spännande rubrik?
Jag håller på med en doktorsavhandling om piratkopierade programkort för digitalboxar. Fenomenet är synnerligen kriminellt och jag har fått medel av BRÅ och RPS för avhandlingen.
Jag önskar nu komma i kontakt med någon som kan och vill tillverka dessa illegala programkort mot ersättning, naturligtvis bara för en intervju med den kriminelle.

Bra tips belönas!*

*=antingen får ni stå på min buddy-list en vecka eller så skickar jag vänliga PM.
WOAHAHAHAHA :rofl

Det var ju också ett sätt att formulera sig, när man vill skaffa piratkort till sin box.
"Doktorsavhandling..." Hahaha... Den va bra... :tummenupp

Stilpoäng till Markus. :rofl :rofl :rofl

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!