Kreem tanktätare

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
Hej!

Har någon av er använt Kreem tanktätare? Jag har nyligen applicerat detta i min tank och nu har den stått ca 48 h för att torka.
Hur tjock blev er vita hinna? Blev den så tunn att den är genomskinlig eller är det en "vitmålad" hinna när den är torkad och klar?
Jag har nämligen lite flytande liner kvar i tanken som inte har torkat ännu och frågan är om jag borde hälla ut detta eller ha tålamodet att få även den sista skvätten torr... :va

Någon som har varit där? ;-)

En vit hinna fick jag i tanken. Låt det torka lite till.

Tack för ditt svar.:) Hur lång tid tog det för din tank att torka innan du började använda den? Jag tittade precis i morse igen (56h) och det är fortfarande rinnigt (dock kanske något mer trögflytande än tidigare). Man blir ju lite otålig nu när solen äntligen börjar komma.. :rolleyes:

Till en annan sak. Behöver man tänka på något speciellt vid vinterförvaring av en kreemtätad tank? Ska den förbehandlas på något sätt om hojen förvaras med tom tank?

Det tog ungefär dubbelt så lång tid som det stod att det skulle ta, om jag inte minns fel.

Jag gör inget speciellt vid vinterförvaring för att tanken är kreemad.

Yuppi! :D

Nu är jag inne på fjärde dygnet och geggan börjar äntligen att torka. Jag hade tanken ståendes i källaren och det var kanske inte optimal värme/luftfuktighet där så jag låter den nu gassa i solen på balkongen. :D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt