Kreditköp?

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Hejsan.

Har kollat på en hoj & fick regnumret som jag kollade på Vägverket. Fanns en uppgift där som hette, kreditköp som jag undrar lite över. Innebär det att det kan finnas skuld kvar på den som jag i värsta fall får ta över eller vad gäller?

Henken skrev:
Hejsan.

Har kollat på en hoj & fick regnumret som jag kollade på Vägverket. Fanns en uppgift där som hette, kreditköp som jag undrar lite över. Innebär det att det kan finnas skuld kvar på den som jag i värsta fall får ta över eller vad gäller?

Ja, det innebär att det finns en skuld på ett kreditföretag där hojen står som säkerhet.
Skall du köpa den cykeln, skall affären göras upp på en bank och lånet på hojen skall lösas OMEDELBART.
Banken kan hjälpa dig med att ta reda på exakta summan och även lösa lånet, annars är risken att du får ta över restskulden också.

Ajfan! Tur man kollar upp saker då. Hur ska man ta reda på det då, risken finns väl att han ljuger & säger att han har löst ut skulden redan!?

Läste du vad han skrev?

Citat "Skall du köpa den cykeln, skall affären göras upp på en bank och lånet på hojen skall lösas OMEDELBART."

Henken skrev:
Ajfan! Tur man kollar upp saker då. Hur ska man ta reda på det då, risken finns väl att han ljuger & säger att han har löst ut skulden redan!?

Skriv ett kontrakt som säger att affären hävs om inte lånet är betalt inom 1 vecka eller något.

Står det i regbeviset att cykeln har en kreditskuld så är enda sättet att göra upp hos banken! Va senast för nån vecka sen ett inslag på plus där ett par köpt en bil som hade en skuld där både pengarna dom betalat 100k och bilen riskerade att försvinna!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg