Kravbrev för nätsprit

Jag tror jag har en bra lösning på båda problemen! Tillhör de som anser att det är bättre att förekomma än förekommas, om än jag inte vet vad ordet betyder.
Planen är enkel: Vi anfaller ryssarna INNAN de ger sgi på oss! Genidraget är att vi ska supa oss rejält fulla innan vi gör det. Vinsten blir då att vi får in massor av pengar som vi kan lägga på försvaret. Dessutom blir det mer rättvist eftersom ryssarna antagligen redan är fulla!

E d inte genialt!??

:D :tummenupp jag vill också supa ner mig till dräggnivån, förbrödra mig med bolsjevikerna, lösa världsproblemen över en låda krimvodka...:yoparty

svenskarna söp ryssarna fulla när de skulle rita gränsen på kartan och drog linjen vid torneälv istället :D

"Finland tillhörde Sverige i nästan 600 år men gick förlorat i kriget mot Ryssland 1809 då Finland blev ett ryskt storfurstendöme. Vid freden föreslog Sverige att gränsen skulle dras vid Kemi älv, där den gamla gränsen mellan Västerbotten och Österbotten gick. Ryssland vill ha den vid Kalix älv, vilket hade inneburit att de flesta Lapplandsgruvorna hamnat i Finland. Kompromissen blev en gräns mitt emellan, vid Torne älv, vilket medförde att Torneå blev finskt."

http://www.affarsvarlden.se/art/170650

DanL, hur mycket köpte du för egentligen?

Man behöver inte köpa för många hundralappar för att få en rejäl skattesmäll. Skatteverket belönar nämligen inköparen med 1000kr i föreseningsavgift för varje inköpstillfälle som man inte skattat för.

Så det räcker att du köper typ tre plattor öl vid 5 tillfällen för att få nästan 7000:- i skattekrav.
(5 köptillfällen * 1000kr i förseningsavgift) + (360burkar * typ 4.5kr i skatt)

DanL, hur mycket köpte du för egentligen?

Det var vid tre tillfällen vi beställde maltwhiskey o lite annat.

Det är 200 kr/liter i skatt dom vill ha så totalt var det 35 liter vi beställde.
Grejjen var att vi var en hög på jobbet + kompisar som beställde ihop för att få ner frakten.
Jag beställde med mitt visakort och skötte det hela för att komma över bla 15Y Laphroaig för 300kr i packet med tillhörande Laphroaig glas,Lagavulin glas,Bowmore glas, 1L 18y Highland Park för 450:- o dyliga saker!

Kruxet är att jag jobbar inte kvar där och att försöka få tag på alla och reda upp vem som köpte vad o.s.v. o.s.v. det kan jag ju glömma!
Kommer inte ens ihåg vilka som var med och beställde,det var ju som sagt ett år sedan.

Det jag beställde mest var maltwhiskey glas och sånt som inte ett arbetarsvin kan lösa på bolaget som till exempel Martell XO 730:- (1450:- på bolaget)

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back