Krav på kläder för övningskörning ?

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Har planerat att försöka ta A-kort under våren, men då man som student inte har världen bästa ekonomomi så känns 10k på komplett skyddsutrusningn lite saftigt att behöva lägga ut innan. Speciellet när man har planerat att gå ner några storlekar innan sommarn :)

Hjälm har jag , har även ett kraftigare sjöställ(goretex) som eventuellt skulle fungera att åka mc i, detta saknar dock skydd. Vad ställer körskolorna för krav ? Separata godkända skydd under ? Det jag kan tänka mig att köpa e stövlar och handskar efter som dom inte e så beroende av omfånget :)

Shogo skrev:
Har planerat att försöka ta A-kort under våren, men då man som student inte har världen bästa ekonomomi så känns 10k på komplett skyddsutrusningn lite saftigt att behöva lägga ut innan. Speciellet när man har planerat att gå ner några storlekar innan sommarn :)

Hjälm har jag , har även ett kraftigare sjöställ(goretex) som eventuellt skulle fungera att åka mc i, detta saknar dock skydd. Vad ställer körskolorna för krav ? Separata godkända skydd under ? Det jag kan tänka mig att köpa e stövlar och handskar efter som dom inte e så beroende av omfånget :)
Köp ett nytt billighetsställ för 1500:- (alternativt ett begagnat) och använd det så länge tills ekonomin blivit bättre.

berggren_martin skrev:
Köp ett nytt billighetsställ för 1500:- (alternativt ett begagnat) och använd det så länge tills ekonomin blivit bättre.

Ja, vart hittar man sånna !? :)

Vart lite för mycket pizza, och det kombination med min längd har gjort att jag inte lyckats hitta nått beggat ställ som passar. "än" kanske skall tilläggas.

Shogo skrev:

Vart lite för mycket pizza, och det kombination med min längd har gjort att jag inte lyckats hitta nått beggat ställ som passar. "än" kanske skall tilläggas.

Jag tycker definitivt du ska satsa på ett begagnat istället.

Shogo skrev:

Köp ett gammalt billigt ställ på Blocket. Du kommer ändå se otuff ut med en grön skylt på ryggen så nöj det med ett billigt begagnat tills ekonomin ordnar upp sig. Körskolorna tillhandahåller utrustning när du kör med dem. Däremot skulle jag satsa på ett bra ryggskydd iaf redan nu......

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park