Krav på hastighetsmätare på Tuvängen?

DowJones

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2009
Hoj
1997, Ducati Monster 900
Skulle försöka mig på ett par wheelies idag, och jag drog väl ner framhjulet lite för hårt antar jag så "nippeln" som fäster mätarvajern till framhjulet gick sönder :confused:

Hade tänkt att testa bana första gången nu på lördag på Tuvängen, men vet inte om jag kommer hinner fixa en ny tills dess. Är detta något man kan få nerslag på i kontrollen innan?? Nu står ju mätarn på noll hela tiden...

OT: När bör man vara där på lördagar ungefär för att få plats?

Ingen har hittills kontrollerat funktionen på hastighetsmätaren inför en körning,och du har heller inte tid att titta på mätaren när du kör,så du kan lugnt åka dit.
Att du ska köra dit på allmän väg utan mätare är en annan sak.
Eftersom inskrivningen börjar klocka åtta och det är många som kommer,så skulle jag vara där allra senast sju.

Knappast..då de ofta ber folk tejpa mätaren, så för den sakens skull så har det inget med banåkat att göra..du är fullt upptagen att titta framåt vart du ska.

Får ta med en rulle silvertejp för säkerhets skull, och spänna fast mätarvajern med buntband eller dyl.

Får ta med en rulle silvertejp för säkerhets skull, och spänna fast mätarvajern med buntband eller dyl.

Använd maskeringstejp istället, silvertejpen brukar vara ett helvete å få bort.

På Rörken tejpar vi bara om någon deltagare fokuserar på mätaren istället för att titta dit man ska.

DJ, du kan lugnt åka till Tuvis utan fungerande hastighetsmätare.
Det som är viktigast med säkerhetskontrollen är att din hoj inte orsakar någon olycka antingen för dig eller för någon annan. Vi är inte bilprovningen :D
Däremot kan det ju vara bra om vi upptäcker en läckande bromsslang eller ett kast styrlager :tummenupp

Vad jag vet är det bara på storbana vi tejpar hastighetsmätare och backspeglar (ingen aning om hur man gör på Lockarp)

Omöjligt att säga när man måste vara där... tyvärr.

/spiff

Gick ju kanon:tummenupp
Fick backning på att gasvajern inte fjädrade tillbaks istället. :rodnar Tur att man hann till Shell och fixa lite 556 så var dagen räddad!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti