krav på bakdäck vid besiktning

Du vet ju att jag har ett sprillans nytt, inplastat PP 2CT liggandes (180/55 -17") ..

Inplastat visste jag inte det var :tungan . Det är väl bara lägga ut på annons så blir du av med det. Sen har jag ställt in siktet lite på M3an sen ett tag tillbaka, plus att 190 e standard på min hoj. Ser ju inte lika fräckt ut med smalare däck heller hehe.

Då passar jag på med nästa då...

Görs det avgasmätningar när man besiktigar?

Har tagit bort min hmm, heter det sas-grej (leder en del avgaser åter) på min hoj. Blir det knas utan?

Nj egentligen ska det sitta där men vet de inget om att de ska sitta sådan på den så är det lugnt. He he de kanske undrar vad det är för skruvhål i insuget du har pluggat?

Nej det gör inga avgasmätningar ännu men vad jag vet på bilar även om man inte kontrollerar EGR längre så får man inte sätta den ur funktion typ ta bort slang samt demontera den, vette katten vad som gäller för mc.

Dom klarar inte av att mäta avgasemissioner på mc idag, därför mäts inte dessa idag. Detta kommer troligtvis förändras i framtiden då även hojarnas avgasemissioner skall kontrolleras.

Dom klarar inte av att mäta avgasemissioner på mc idag, därför mäts inte dessa idag. Detta kommer troligtvis förändras i framtiden då även hojarnas avgasemissioner skall kontrolleras.

Mmm precisera dig närmare varför klarar de inte det?

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna