Krattan,SoS, Gelleråsen

Låter bra det. Vad står det om båten i reglementet?
Det står bara att den ska rymma ett visst antal liter eller är jag ute och köper korv nu?

Yasha skrev:
:tummenupp

Vad gäller båten, så får vi väl hjälpas åt att konstruera under vintern, för även om Krattans lösning gick igenom besiktningen, kan jag inte annat än tycka att den var temporär... (Förlåt älskling!)

Den första versionen är alldeles för tung och klumpig och gav upphov till både vibrationer och resonans... :eek:

Cosmo skrev:
Låter bra det. Vad står det om båten i reglementet?
Det står bara att den ska rymma ett visst antal liter eller är jag ute och köper korv nu?
Hälften av mängden olja i motorn och vätska i kylaren ska kunna upptas av båten!

Oki en ganska så liten mängd då..
Men om man har en separat behållare för kylvätskan räcker inte det?
Det är glykolförbud som gäller va?

Yasha skrev:
Hälften av mängden olja i motorn och vätska i kylaren ska kunna upptas av båten!

Cosmo skrev:
Oki en ganska så liten mängd då..
Men om man har en separat behållare för kylvätskan räcker inte det?
Det är glykolförbud som gäller va?
Båten är till för att samla upp det som släpps om motorn går sönder, du måste nog ändå ha uppsamlingskärl för ventilationen (heter det så?) till kylaren för allt måste vara slutet!

Det är massor av grejer som ska fixas och det står som sagt i reglementet! Men det ska najas och stoppas foam i tanken och förhindras spill och fixas glykolersättning... *pust, suck och stön* Som tur är behöver det ju inte göras om så ofta se'n då!

Yasha skrev:
Båten är till för att samla upp det som släpps om motorn går sönder, du måste nog ändå ha uppsamlingskärl för ventilationen (heter det så?) till kylaren för allt måste vara slutet!

Det är massor av grejer som ska fixas och det står som sagt i reglementet! Men det ska najas och stoppas foam i tanken och förhindras spill och fixas glykolersättning... *pust, suck och stön* Som tur är behöver det ju inte göras om så ofta se'n då!
Det som skiljer från SM-reglementet är väl bara foam, båt och ingen glykol?

Foam är bara att handla lite.
Båt fixar Ebbe/ElKratto (prettyplease with etanol on top)
Glykolersättning finns väl att handla.
Alltså ganska lugnt...

Jag menade mest att "dumma" oss här (som vanligt lixom)

Vi har väl aldrig gjort bort oss på någon bana?

Skämdes du för oss på Gelleråsen?
Midlanda gick väl bra oxå, bägge gångerna??

Klart man ska ha skoj osv, sedan sound of singel är väl ingen B klass, lite tunt med deltagare ........ men det är det ju i andra klasser oxå, som åkt sm serien. Quitte som åkt std600 fick ju stå över någon tävling pga dålig uppslutning.

Vi kör så det ryker

Yasha skrev:
För att vara lite allvarlig, så är det väl ändå så att iom att SoS inte går ihop med andra mer statusbetonade RR-klasser, utan tävlar med Classic, så har det kanske en mer B-betonad framtoning. Det är med viss bävan som jag läser alla inlägg om planerade inhopp i Supermono under nästa säsong. Inte för att jag INTE tycker ni ska tävla, men för att ni ska ta det lite på allvar oxå!

Tom Byron skrev:
Jag menade mest att "dumma" oss här (som vanligt lixom)

Vi har väl aldrig gjort bort oss på någon bana?

Skämdes du för oss på Gelleråsen?
Midlanda gick väl bra oxå, bägge gångerna??

Klart man ska ha skoj osv, sedan sound of singel är väl ingen B klass, lite tunt med deltagare ........ men det är det ju i andra klasser oxå, som åkt sm serien. Quitte som åkt std600 fick ju stå över någon tävling pga dålig uppslutning.

Vi kör så det ryker
Du sköter dig alltid exemplariskt, oh store guru! :bow

Dummar oss gör vi alldeles utmärkt här!!! :crash Och ingen har hittills gjort bort sig på bana vad jag vet, men du kommer väl ihåg vilka diskussioner det blev när det blev så mycket motarder på Midlanda?!? Det finns de som inte gillar motardernas inträde på RR-arenorna, så det är bäst att vi är extra exemplariska så att vi kan bevisa vilka som råkkar!!! :rock

Var inte meningen att klanka ner på någon, bara mana till eftertanke, så nu diskuterar jag inte det mer! Puss då!!! :brynad

Åh, Midlanda vilken dag det var... hehe Skoj

Mmmm, men det var ju faktiskt gatmupparna som krashade ut sig själva där, jag tror det bara var skraj att få pisk av 60hästarsmopeder. Nä men ärligt, den dagen var skitfint arrangerad samt genomförd, men som sagt det var ju kåpisarna som gick i backen inte vi :rock

Yasha skrev:

Och ingen har hittills gjort bort sig på bana vad jag vet, men du kommer väl ihåg vilka diskussioner det blev när det blev så mycket motarder på Midlanda?!?

Re: Husa-Sekten

KTM640Y2K skrev:
Satan i gatan vad Krattan körde :rock

25 st från Norra Roadracing Sällskapet (Sundsvall/Härnösand)
jobbade som ban-funkisar.Jag fick vifta med blåflaggan en hel del i sound of singels. :bow

Nu har 3 st i sällskapet besluta sig för att försöka tävla nästa år.
Licensen är redan klar :squid

Vormannen ska köpa en VOR 530 SM-04

KTM-Per blev övertalad av Husa-sekten att sälja sin KTM.
(Nu vet jag varför folk fastnar i en sekt) Så vi får se om det
blir en Husa-04. :whip

Mille-Kenneth ska köpa en Kåp-hoj med Rotax motor :tummenupp

Och jag ska sköta depån,samt flagga med blåflaggan.

Bilder läggs upp inom kort från helgens tävvling.
http://www.bushmenriders.com/
Vilka fina bilder! Det syns varför man inte hänger med dom snabba pojkarna, husan spårar inte! Bakhjulet drar ju åt vänster!

Cosmo skrev:
Var sjutton har ni lyckats gömma båten för oljespillet??
Det här ju riktigt roligt!!! Vi kanske ska ordna en tävling : "Vem kan hitta båten?" :crash

Ebbe får INTE svara!!!

Det skulle jag oxå gissa då det verkar dumt att ha den ovanför motorn..
Men under ser det inte ut att vara något så pass stort som kan samla upp oljan..

Krattan skrev:
Jag gissar under hojen!
Av någon outgrundlig anledning, anser jag att du inte heller borde få svara?!? :p

Eftersom det är jag som är mek, är det jag som bestämmer! :whip

Yasha skrev:
Av någon outgrundlig anledning, anser jag att du inte heller borde få svara?!? :p

Eftersom det är jag som är mek, är det jag som bestämmer! :whip
Du sa bara att Ebbe inte fick! Vad har jag vunnit?

Cosmo skrev:
Det skulle jag oxå gissa då det verkar dumt att ha den ovanför motorn..
Men under ser det inte ut att vara något så pass stort som kan samla upp oljan..
Det är ju ingen oljetanker (KTM) jag kör, Husan rymmer 1liter olja så båten blir inte så stor :tummenupp

//Anders :hej

Yasha skrev:
Hmm... ska fundera på saken... Vad vill du ha? :rodnar

Ditt svar behandlas UTOM TÄVLAN! :fakta
Inlägg som inseminerar PORR :skrämd borde strykas omedelbums :fakta

Krattan skrev:
Det är ju ingen oljetanker (KTM) jag kör...
Nä, det är ju min lill-Husa, "stringtrosan", du brummar runt på! :cool:

Jocke har snuskig fantasi! Ingenting i något av mina ovanstående inlägg kan läsas som innehållande vare sig porr eller insemination... :D

Jag såg just att transpondern saknas på bilderna, då kan dom inte vara från tävlingen! Så detta kanske är en kuggfråga :confused: Jag ändrar mitt svar till: i depån! Har jag vunnit nu?

Nu slutar vi snacka båt! Jag fick inte låna Clementz form, stavas det så? Så alla som vill köra får bygga egna, det finns inga genvägar i rejsing! Lite jobb får ni göra själva men om någon vill ha hjälp att köra ställer jag gärna upp, om det är en Husa iaf!

Back