Förstår. Och det är därför det bara blixtrar till så snabbt, korrekt? Kondingen laddas ur väldigt fort och driver blixtröret under bara denna väldigt korta tid. Antar att det är för att det skulle gå åt helvete ganska fort om man drev blixtröret med kontinuerlig ström?
Om jag sätter en blixt i handflatan så kommer det bli med rejält med isolering emellan. Har sett en del exempel på varma blixtar:
http://www.youtube.com/watch?v=tt5tnY_c09k&noredirect=1
Hehe, det var mest menat som ett skämt... Elprylar brukar gilla att bråka med mig, och jag hatar att få dem att samarbeta på nytt. Men det brukar lösa sig i slutändan, och jag gör noggranna efterforskningar innan jag åtar mig något starkströmsrelaterat som jag inte har full koll på. Men är det något speciellt med kondingar som gör att det kan gå åt fanders ändå menar du? Trots ordentlig isolering etc?
Jag får tyvärr inte första filmen att funka men jag ska kolla igenom de i länken.
Edit: Fick filmen att funka, ser obehagligt ut ja...

Men om jag kör på blixtvarianten så blir det välisolerat
Jo, jag har sett det och det oroar mig lite... Men antingen får jag kolla efter andra alternativ, eller nöja mig med varmare ljus. Det ska ju ändå mest blixtra till så förhoppningsvis gör inte ljusets färg sådär enormt mycket såvida det inte är helt åt helvete fel. Har skickat en förfrågan till säljaren för att se om de kan fixa fram kallare varianter också, vi får se.
Men du som verkar ha koll, kan man köra ledlampor medelst kondensatorer á la kamerablixt också eller är det speciella lampor i kamerablixtar som gör att de funkar som de gör? Tänker om man nu ska komma runt värmeproblemet och sådär...