Krashpuckars vara eller icke vara

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Hoj
Nippon Power baby!
Tja!

Då jag lyckats lägga en hoj som fick lösas in så vill jag verkligen inte att min nuvarande baby får gå samma öde till mötes. :gnissla

Investera i kraschpuckar verkade spontant vara en bra idé.
(Att inte krascha alls är en annan idé, men det är snarare ett önsketänkande än en lösning)
Flera verkar vara inne på att de kan göra mer skada än nytta (på gata iaf).

Vad sägs?
Har kikat på R&G:s som går att få för en hyfsad peng.
Finns det något annat man kan handla utan att få cykeln att likna en stunthoj?
:va

Skydda Akra-pipan hade väl inte vart fel, men det godset tål väl ändå inte några smällar så antar att pipor är lönlöst att försöka skydda..

Man kan ju alltid montera skateboardhjul vid hjulaxlarna axlarna med en genomgående gäng-stång.
På Ljuddämparen kan man fästa ett varv med bränsleslang som man trär på en slangklämma.

Frågan är väl: när du la förra hojen, gled den obehindrat utan att träffa något annat föremål?

Om inte så lär väl inte kraschpuckar hjälpa ändå. Är ju trots allt ganska få ställen i trafiken där det inte finns någon stolpe/bil/vägräcke/lyktstolpe/trottoarkant/etc. som hojen kan dundra in i och likt förbannat bli skrot.

Köp kraschpuckar från RG-racing. I många situationer så räddar dem hela hojen. Det är en väldigt billig investering och hojen ser inte ut som en stunthoj bara för det.

Bara för att någon eller några har hört om kraschpuckar som fastnar i marken så att hojen tar (mer) skada så betyder det inte att kraschpuckar är något dåligt. I de flesta fall så räddar de hojen och spar bra många tusenlappar åt en.

De gånger jag varit omkull har puckar räddat hojen från inlösen. Ja, utom den gången jag välte ner en hoj från en lastramp förstås. :näsblod Då blev den inlöst.

Kraschpuckar funkar skitbra! Förra hojen välte 3 gånger i 0 hastighet utan kraschpuckar. När jag då köpte ny hoj satte jag på kraschpuckar och har sedan dess inte tappat den en enda gång :tummenupp

Tack för input!!!
Kommer köpa på mig R&G-puckar snarast..

YipYip, du har rätt i det ang. att klota på gatan. Jag kommer börja köra lite bana denna säsongen, och även om jag inte tänker tävla i Rookie 600 så är det klart att gränser kommer flyttas. Det verkar som att folk överlag är jävligt nöjda med sina. Bara att handla! :tummenupp

Så länge man glider på asfalt är det bra, när jag hamnade i gräset så rev dom sönder både gängor och kåpor.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra