Krashpuckar på fotpinnarna?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Det är väl inte så nödvändigt? Eller?

12.jpg



11.jpg
 
Det där är nog mest för att han inte ska rista skåror i gokartbanan med sina fotpinnar, alternativt att han inte vill slipa ner sina fotpinnar.
 
Om man vill vara rädd om asfalten - speciellt vid lowsiders - så är det inte så dumt. Det grävs annars ganska fina spår i ytan av basen på fotpinnen. Snygg design det där.
 
Ok, ser ni att han har sänkt ner bromsen också...
 
Zana skrev:
Ok, ser ni att han har sänkt ner bromsen också...

Ja, det är lättare att komma åt bromsen då. Sitter man halvvägs upp på tanken t.ex. så blir fotvinkeln så ansträngd annars. Växelpedalen brukar jag göra tvärtom med. Då kommer man åt att växla upp under vänster-nerlägg (foten får inte plats annars).
 
Jo, jag har märkt att man när man kör med mxboots måste lyfta hela foten och lägga den på bromsen, för det är för stumt för att kunna tweaka ner foten tillräckligt mycket... äääller nåt...
 
Ser ut som om fästet på ovansidan ligger ovanför taggarna, det borde
väl bli rätt halt????
Kommer sulan åt några taggar egentligen?
Men visst, snygg gjort med puckarna under, med en annan infästning i
fotpinnen så bör det funka bra. Det gäller ju att pucken verkligen tål
en marksyning utan att lossna.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top