Krashade lite lätt idag...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Tjo! Här var de halt! Kom i en kurva och höll cirkus 65-70 och så kom de en liten blöt fläck som jag inte såg och hojen va i backen...lite surt ändå...självrisken ligger på 11k med...känns sådär:P

Ska man åka till sjukan även fasst man bara känner att man har lite ont i huvet...inget sådär skitont direkt...

Taet lungt där ute! jag hade tur som inte träffade en stolpe elr nått hårt...

Tack Erik (Yberjahn) och Martin (nsr_martin) för hjälpen! Bästa polarna!
 

Bifogat

  • krash.JPG
    krash.JPG
    114.3 KB · Visningar: 859
  • 06-04-16 026 (Large) (Medium).jpg
    06-04-16 026 (Large) (Medium).jpg
    97.2 KB · Visningar: 921
  • 06-04-16 038 (Large) (Medium).jpg
    06-04-16 038 (Large) (Medium).jpg
    98.2 KB · Visningar: 812
  • 06-04-16 015 (Large) (Medium).jpg
    06-04-16 015 (Large) (Medium).jpg
    83.3 KB · Visningar: 716
Tråkigt! Tur att du klarade dig iallfall. Åk till sjukan, bra o få det dokumenterat ifall det skulle bli sämre senare.
 
Tråkigt!!! Jag tycker du ska åka till Sjukan precis som ovanstående skrev för att få det dokumenterat. Jäkligt surt! Hoppas du inte får några men. Det matriella går att ersätta...
 
Alf skrev:
2392418 Tråkigt! Tur att du klarade dig iallfall. Åk till sjukan, bra o få det dokumenterat ifall det skulle bli sämre senare.

håller med Alf. alltid bra att få sådana saker dokumenterade.
bra att du klarade dig och hoppas du får ordning på hojen!
 
Tur att du klara dig bra! sen att hojen pajja det är sånt som händer, lycka till med allting.
Ciao!
 
JA du ska åka till sjukan. Dels för att se över dig, dels för att då det dokumenterat och för att få en röntgen gjord på nacken.
Får du framtida men kan du lätt gå tillbaka till dagens anteckning i din journal och där peka på vad som hänt.
 
11k för vadå? de var väl inte några direkta skador? varför dra in försäkringsbolaget ?

Byt eventuella trasiga handtag och slipa ner reporna och lägg grundfärg och lacka med spray så ser de nog okey ut igen.
 
zpeppy skrev:
2392403 Tjo! Här var de halt! Kom i en kurva och höll cirkus 65-70 och så kom de en liten blöt fläck som jag inte såg och hojen va i backen...lite surt ändå...självrisken ligger på 11k med...känns sådär:P
Ska man åka till sjukan även fasst man bara känner att man har lite ont i huvet...inget sådär skitont direkt...
Taet lungt där ute! jag hade tur som inte träffade en stolpe elr nått hårt...
Tack Erik (Yberjahn) och Martin (nsr_martin) för hjälpen! Bästa polarna

Aj aj, otur. Skönt att det gick bra iallafall, trots det onda i huvudet. Åk till sjukan. Bra att få det dokumenterat ifall du får problem senare.
Krya på sig!
 
Sådär, nu har ja varit på sjukan...gick grymmt fort mot förra gången ja var inne pga krash...:p

Aja, var inget allvarligt...han sa bara att ja skulle ta massa alvedon imon för han antog att ja skulle ha ont i huvet/nacken...

HELL YEAH! JAG ÄR ODÖDLIG!!!
 
zpeppy skrev:
2392792 Sådär, nu har ja varit på sjukan...gick grymmt fort mot förra gången ja var inne pga krash...:p

Aja, var inget allvarligt...han sa bara att ja skulle ta massa alvedon imon för han antog att ja skulle ha ont i huvet/nacken...

HELL YEAH! JAG ÄR ODÖDLIG!!!

vad bra att det inte var något annat då. Hoppas du är ironisk när du skriver att du är odödlig.
 
Mattias skrev:
2392851 Jag har kraschat två gånger i år. Jag är dubbelt så odödlig som du!
Eller helt enkelt större klantarsle :arsele Kunde bara inte låta ett sånt upplägg förgås.

Tur att du missade lyktstolpen, hojen går ju alltid att laga eller byta. :tummenupp
//Tobbe
 
Tur att du är ok! Undrar mest varför man kör helförsäkrat med en självrisk på 11.000:- på en hoj som är värd ca 30.000:- (ge o ta lite)...? Iofs är kanske inte premieskillnaden mellan halv- och helförsäkring särskilt stor?

Huvudsaken är iaf att du är OK!
 
Benke skrev:
2392948 Tur att du är ok! Undrar mest varför man kör helförsäkrat med en självrisk på 11.000:- på en hoj som är värd ca 30.000:- (ge o ta lite)...? Iofs är kanske inte premieskillnaden mellan halv- och helförsäkring särskilt stor?

Huvudsaken är iaf att du är OK!
Det är såhär, de är min mossas hoj...jag har inte hunnit köpa nån egen än...så den är försäkrad på min pappa för de är han som äger den...men min mamma har inte kort och hon övningskör lite då och då...Så försäkringen kosstar 3500kr Hel/hel men!!! är man under 24 så är man körd=) 11k i självrisk blire då...de kosstar ju inte 11k att laga hojen men mina kläder kosstar nog emr att köpa nytt så jag tror jag betalar dom...har ändå jobbat som en galning i sommar så de spelar inte så stor roll...nu vet man iallafall hur man inte ska göra:P
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top