Magnus_elite
Egentligen ducce kille.
Jag är ganka händig av mig men vet inte så mycket om motorer osv. Det är blev ett ca10mm stort hål i kopplingskåpan. Givetvis måste den bytas men hur gör jag egentligen. Det har ju förmodligen kommit in något skräp. Jag kan ju givetvis inte starta motor som den är nu. Och då kan jag ju inte värma oljan. Den måste klart bytas på nått vänster men hur går jag till väga?
Sedan har jag märkt att kopplingen inte verkar släppa som den skall längre. Allt ser intakt ut men den är seg att rulla med växel i och koppling nere. I friläge är den lättrullad. Och inget annat som har med detta mera än kopplingskåpan verkar trasig. Kan det han med hålet och kanske smuts eller dåligt med olja på kopplingen att göra?
Några tips från någn mera van mekare vore välkommet.
Sedan har jag märkt att kopplingen inte verkar släppa som den skall längre. Allt ser intakt ut men den är seg att rulla med växel i och koppling nere. I friläge är den lättrullad. Och inget annat som har med detta mera än kopplingskåpan verkar trasig. Kan det han med hålet och kanske smuts eller dåligt med olja på kopplingen att göra?
Några tips från någn mera van mekare vore välkommet.