Krash...

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
Igår (torsdag 29/5) bar det av till södertäljetrakten för att med Jonne_boy äta en bit mat och få en skön mc-tur... dock slutade turen efter 7,8 km in på sjundavägen mellan Gnesta och Nykvarn då jag missbedömde en kurva och fortsatte rakt fram... tvärstopp i en sluttning å jag voltade över hojjen... trasigt kåpglas, böjd styrhalva, trasigt blinkersglas och en fet lårkaka efter att i volten slagit i styret rakt på låret... men faktum kvarstår... jag LEVER... det är det som känns viktigast just nu... Till Jonne... tack för hjälpen... å klyftpotatisen!! ;)
Jag är redan ute på vägarna, så något allvarligt är det inte... har tillsammans med far min gått igenom hojjen idag för att kontrollera att den inte e ramsne eller så... men allt verkar lugnt...

:squid

Bifogat

• crashkurva.jpg
    crashkurva.jpg
    129 KB · Visningar: 452
Jo det viktigaste är att man lever, sen hojen :fakta :squid

Tur att det gick bra då, bara ut o piska vägar igen då :whip :rolleyes:

Jag kollar alltid på hojen, sen så tittar jag om jag lever.. :rolleyes:

Tom Byron skrev:
Säg att du inte åkte i jeans å adidasjacka bara...... :notme

Nej,nej!! Full mundering... landade på rygg i en slänt upp i skogen... kunde ha gjort ont men jag klarade det.... nu har jag bara ett rejält svullet lår, och ont i höger axel... inte så kontigt med take på att höger styrhalva är krökt...

Kollar alltid hojen först sen mig själv, om man är kapabel till det vill säga :D tur att du inte skada dig allvarligt ;)

Holy Diver, you been out too long in the midnight .....dike???

Skönt att höra att det gick bra til slut.

Chrille skrev:
Holy Diver, you been out to long in the midnight .....dike???

:fakta

:tummenupp

Ja det e bra nu... småhaltar lite bara... men annars lugnt... ska se till att få ordning på hojjen så snart som möjligt... ingen som har en styrhalva ligger å tar plats??! :rolleyes:

Holy Diver skrev:
:fakta

:tummenupp

Ja det e bra nu... småhaltar lite bara... men annars lugnt... ska se till att få ordning på hojjen så snart som möjligt... ingen som har en styrhalva ligger å tar plats??! :rolleyes:

HUR böjt är det?

EBS skrev:
HUR böjt är det?

Räta INTE på styrhalvor pojkar!! Ni vet vad som händer om man böjer en ståltråd fram och tillbaka va? Tänk er samma effekt på en styrhalva under en inbromsning...

Ace Niki skrev:
Jag är i era krokar onsdag em/kväll (åker till Vårdinge) om vädret tillåter. Träffas nånstans?

Jag bor ju fan vid Vårdinge!! Klart vi träffas!! :tummenupp

Chrille skrev:
Räta INTE på styrhalvor pojkar!! Ni vet vad som händer om man böjer en ståltråd fram och tillbaka va? Tänk er samma effekt på en styrhalva under en inbromsning...

Det är inte SÅ mycket böjt...men jag tänkre inte böja tillbaka det iaf... det e som du säger lite för riskabelt.... måste bara få tag på ett nytt så snart som möjligt!! Abstinensen börjar arta sig!! :squid

så här ser det ut...

Bifogat

• krökt styrhalva.jpg
    krökt styrhalva.jpg
    52.7 KB · Visningar: 186
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik &#8211; nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back