kraschrapport sviesta 7/6

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
(fast dom säger att det bara var en avåkning)

jo, jag har ju funderat ett tag på hur det känns att krascha, och tänkt att nångång är det väl dax. igår lackade jag och Mattias kåpor, men hann inte riktigt klart och monterade således tillbaka den omålade uppsättningen. vilket jävla flyt.

för påväg in i bergskurvan glömmer jag bort att jag inte ska använda bakbromsen (det har jag lärt mig tidigare). bakhjulet låser sig. jag tänker att jag ska släppa på bakbromsen, men glömmer bort det. sen tänker jag att jag ska svänga istället, men glömmer bort det också. och strax därefter tog banan slut.

sen blev det mjukt, och därefter knäskrap. fyfan va skönt. nu vet jag hur det känns att bada i lecakulorna. det var mysigt, men en aning dammigt. man får bra hjälp därifrån och alla frågar hur det har gått. det gick bra. det var roligt! jag fick tömma stövlarna på lecakulor efteråt. några sparade jag som bevis också.

jag ska inte göra det till en vana, men det är skönt att ha det gjort. och extra skönt att vi faktiskt inte hann klart med kåpmålandet igår.

:gnissla

anja skrev:

jo, jag har ju funderat ett tag på hur det känns att krascha, och tänkt att nångång är det väl dax. igår lackade jag och Mattias kåpor, men hann inte riktigt klart och monterade således tillbaka den omålade uppsättningen. vilket jävla flyt.

för påväg in i bergskurvan glömmer jag bort att jag inte ska använda bakbromsen (det har jag lärt mig tidigare). bakhjulet låser sig. jag tänker att jag ska släppa på bakbromsen, men glömmer bort det. sen tänker jag att jag ska svänga istället, men glömmer bort det också. och strax därefter tog banan slut.

sen blev det mjukt, och därefter knäskrap. fyfan va skönt. nu vet jag hur det känns att bada i lecakulorna. det var mysigt, men en aning dammigt. man får bra hjälp därifrån och alla frågar hur det har gått. det gick bra. det var roligt! jag fick tömma stövlarna på lecakulor efteråt. några sparade jag som bevis också.

jag ska inte göra det till en vana, men det är skönt att ha det gjort. och extra skönt att vi faktiskt inte hann klart med kåpmålandet igår.

:gnissla

Aha du tänkte göra en fet motardsladd i bergskurvan, men sen glömde du hur man skulle göra. Jaja det e bara träna så går det snart.

Mr Edholm skrev:
Nu ska vi inte vara sådana! :mad: :4skrika

Grabben har ju lärt sig hur man klotar! :) :tummenupp

På min favoritbana dessutom......

Vafalls, kallar du mattias gay? Har anja bytt kön?
:va :rolleyes:

Anja, glömsk ska man inte vara på banan, klantig kan man vara ibland, men det är inte så bra det heller ;)

anja skrev:
vilken jävla grabb?? :7peta

Sorry, ordvalet brukades för att förtydliga ironin... :hihi :rodnar

:7peta Petar tillbaka lite...

ÄrkeEdit: Nu har jag gjort bort mig... :näsblod Är för trött, tittade bara på avatarbilden, som jag inte kände igen, och INTE på namnet....sorry Anja...slå mig! :rodnar

Last edited:
Snälla säg att det regnade. Jag hoppade över att åka dit och träna eftersom hemma spöregnade det. Inte så kul att åka 55 mil ToR för att titta på när dom stora pojkarna kör med regndäck i 200 Km/h.

Var det torrt så börjar jag gråta :gråta

Sleven #16

sleven skrev:
Var det torrt så börjar jag gråta :gråta

Sleven #16

Böla på du. Det var snustorrt hela tiden förrutom fem minuter men det märktes inte ens på banan.
Det som inte hade förändras var att banan fortfarande är jättekort. Den var dessutom lite buckligare än jag minns den. Samt förjäkligt trölig, tre svängar i promenadfart och två fina. Och en sjukt långtråkig raka mitt i allt. Jag blev omkörd hela tiden och på rakan var de nya tusenhojarna som ett möte.
Så upplevdes fö alla som körde om mig. Kasst.

Victor skrev:
Böla på du. Det var snustorrt hela tiden förrutom fem minuter men det märktes inte ens på banan.
Det som inte hade förändras var att banan fortfarande är jättekort. Den var dessutom lite buckligare än jag minns den. Samt förjäkligt trölig, tre svängar i promenadfart och två fina. Och en sjukt långtråkig raka mitt i allt. Jag blev omkörd hela tiden och på rakan var de nya tusenhojarna som ett möte.
Så upplevdes fö alla som körde om mig. Kasst.

Du glömde "smal som en cykelbana". :7peta

Djävla gnällspik! :4skrika

/HW :hihi

Mattias skrev:

Nu ska du inte vara sån...

Kom ihåg att det var på den banan jag gjorde min första krasch (var inte du där då?) och så dåligt har det ju inte gått för mig... :)
Fast om hon ska gå samma väg som jag gjort...så blir det många omlackeringar... :hihi

Jo, visst var jag där. 1997 var det. Bara åtta år sen.

Hon lär sig nog. Jag ska steloperera hennes fotled, så är det färdigbromsat med bakbromsen sen.

Mattias skrev:
Jo, visst var jag där. 1997 var det. Bara åtta år sen.

Hon lär sig nog. Jag ska steloperera hennes fotled, så är det färdigbromsat med bakbromsen sen.

Annars kan ju det vara snabbare att bara stripa fast bakbromsen eller kanske bara plocka bort pedalen.

Gör man det så kan man ju lika gärna plocka bort bromsskivan, oket och hela köret. Blir en kanon minskning av ofjädrad vikt! :tummenupp

:3freak :rolleyes:

amullo skrev:
Annars kan ju det vara snabbare att bara stripa fast bakbromsen eller kanske bara plocka bort pedalen.

Gör man det så kan man ju lika gärna plocka bort bromsskivan, oket och hela köret. Blir en kanon minskning av ofjädrad vikt! :tummenupp

Fast... Hojen är italiensk, du vet. Allt man behöver göra är att vänta, så faller delarna av av sig själv.

:FU :hihi

amullo skrev:

Eller ännu enklare justera bakbromsen så den tar lagom. Brukar ta 2 minuter för besiktningen att bestämma sig för om jag har fungerande bakbroms eller inte, först när de satt sig på hojen och bromsar med foten märker de att den tar. Helt lagom, bara att bromsa och inga konstigheter händer.
Och det sitter skiva, ok etc enligt reglementet :banana

Ps, bergskurvan verkar farlig i år Ds

anja skrev:

Här kommer obestridbara bevis på din höga hastighet och din våldsamma krasch. Tyvärr hann jag inte med när du var upprätt och missade första "vinglet" men med tanke på hur långt in du kom i lecafållan så måste det gått hiskeligt fort (or not!) :D

Bifogat

• Anja_1.jpg
    Anja_1.jpg
    66.9 KB · Visningar: 166
  • Anja_2.jpg
    Anja_2.jpg
    62.8 KB · Visningar: 151
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...